واکنش تند و جدی عبدالله به سفر پمپئو

رئیس​جمهور دولت همه​شمول به سفر وزیر خارجه امریکا به کابل واکنش جدی نشان داده و اظهار تاسف کرده است که از این فرصت استفاده مناسب صورت نگرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دکتور عبدالله عبدالله می​گوید که حضور مایک پمپئو در کابل در شرایط فعلی، می​توانست مشکلات عمده​ای را حل کند.

در اعلامیه سپیدار به از عبدالله آمده است: «آقای مایک پمپئو وزیر امور خارجه‌ ایالات متحده امریکا در شرایط بحران جهانی کرونا به افغانستان سفر نمود. ما از این اقدام ایشان استقبال و تشکر می‌نماییم. این سفر فرصتی را برای حل بحران موجود ایجاد کرد که متأسفانه از این فرصت استفاده خوب صورت نگرفت».

دکتور عبدالله با اشاره به اقدام اخیر وزارت خارجه امریکا برای کاهش کمک​ها به افغانستان، تاکید کرد که پمپئو پیام حکومت امریکا را مبنی بر ضرورت جدی و فوری حل بحران موجود توسط رهبران سیاسی کشور انتقال داد و بر استعجالیت این موضوع تأکید کرد.

رئیس​جمهور دولت همه شمول تصریح کرد که ادامه همکاری​های امریکا در راستای تامین منافع ملی و آوردن صلح در کشور، برای مردم اهمیت خاص دارد.

وی یک‌باردیگر به مردم افغانستان اطمینان داد که راه​حل مشکلات را در گفتگو و مذاکره می‌داند و در عین حال تأمین صلح در کشور با حفظ سلامت و بی‌طرفی کامل نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان در هر شرایط در اولویت کاری​اش قرار دارد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا روز گذشته در یک سفر از پیش اعلام نشده به کابل آمده و همراه با محمد اشرف غنی و دکتور عبدالله، هر دو رئیس​جمهور کشور دیدار کرد؛ اما این سفر بی​نتیجه اعلام شد و بعد از ختم این سفر، وزارت خارجه امریکا از قطع کمک یک میلیارد دالری به افغانستان خبر داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *