نظر سنجی آسیوشیتد پرس: ۹۲ درصد آمریکایی ها معتقدند که هیلاری کلینتون مجرم است

بر اساس نظر سنجی اخیر آسوشیتد پرس، اکثریت غریب به اتفاق آمریکایی ها معتقدند که هیلاری کلینتون یا از قانون تخطی کرده است یا با نادیده گرفتن قانون اقدام به استفاده از سرور ایمیل شخصی خود کرده و همین امر موجب باز شدن پرونده اش در اف بی آی شده است. در نظر سنجی اخیری که توسط آسوشیتد پرس و با همکاری جی اف کی انجام شده، ۹۲ درصد آمریکایی ها معتقدند که هیلاری کلینتون قانون را نقض کرده یا به آن بی توجهی کرده است.

اکثریت این افراد گفته اند که او یک مجرم است.

بیش از یک سوم آنها، ۳۹ درصد، معتقدند که وزیر امور خارجه اسبق آمریکا این کار را از روی قصد انجام داده است.

تنها ۶ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که او کاملا بی گناه است.

نتایج این نظر سنجی حاکی از نگرانی هایی است که در مورد پرونده سرور کلینتون وجود دارد، این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا اوایل ماه جاری میلادی او را از هرگونه اتهام ارتکاب اعمال غیر قانونی تبرئه کرده است.

یک نظر سنجی دیگر که توسط شبکه ای بی سی و روزنامه واشینگتون پست صورت گرفته نشان می دهد که ۵۶ درصد آمریکایی ها به فراخوان تحقیقات جدید اف بی آی در مورد پرونده هیلاری کلینتون امیدوار نیستند.

نظر سنجی آسوشیتد پرس- جی اف کی از ۱.۰۰۹ بزرگسال از تاریخ ۷ تا ۱۱ جولای پرسش کرده است و این نظر سنجی دارای ضریب خطای ۳.۳ درصد می باشد.

بر اساس اظهارات رئیس اف بی آی آمریکا جیمز کامی، کلینتون و دستیارانش بسیار “بی ملاحظه” رفتار کرده اند اما این سهل انگاری در نگهداری اسناد و اطلاعات محرمانه سهوی بوده است.

در طول دو هفته ی گذشته، کامی و دادستان عمومی لورتا لینچ سه بار به مجلس سنا و نمایندگان فراخوانده شده اند تا به قانون گذاران جمهوری خواهی که در مورد معیارهای دو گانه قانون در آمریکا بدبین هستند، توضیحاتی را ارئه دهند.

پرونده ایمیل های کلینتون بر کمپین انتخاباتی وی تاثیرات بدی گذاشته است، به شکلی که بسیاری از مردم او را غیر قابل اعتماد و فریب کار می نامند.

دموکرات ها به طور کل این انتقادات را رد می کنند، اما از سویی نگرانی های خود را در مورد نتایج نظر سنجی های اخیر به کلینتون ابلاغ داشته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *