مقامات آمریکایی در پی توافق جدید با ایران

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا می گوید که اگر ایران برنامه های هسته ای و فعالیت نظامی اش در کشور های منطقه را متوقف کند ما حاضریم به مولفه های اصلی نظام تحریم خاتمه دهیم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از تسنیم، کریستوفورد معاون وزیر خارجه امریکا، به دنبال حرف های مایک پامپیو وزیر خارجه آن کشور گفت که لازم است؛ که ایران غنی سازی یورانیوم را متوقف کند، به بازرسان آژانس دسترسی بی قید شرط بدهد، به دنبال پلوتونیوم نباشد، لازم است اشاعه موشکی، ساخت و پرداخت موشک های که توانایی حمل کلاهک های هسته‌ای را متوقف کند و به کشور های همسایه خود احترام گذاشته و فعالیت های نظامی اش را در آن کشور ها متوقف کند.

معاوین وزارت خارجه آمریکا همچنان افزود که اگر ایران هسته‌ای سازی اش را برای همیشه کنار بگذارد ما تمایل داریم که با ایران بر سر راه حل جدید توافق کنیم و در برابر این انتخاب راهبردی ایران آماده‌ایم که مولفه های اصلی نظام تحریم های خود را خاتمه دهیم و روابط کامل نظامی و دیپلماتیک خود را با این کشور از سر بگیریم و اجازه دسترسی به فناوری های پیرفته را بدهیم و از نو سازی اقتصاد ایران و پیوستن دوباره آن به نظام اقتصادی جهانی حمایت کنیم.

این در حالی است که چندی پیش مایم پامپیو نیز گفته بود که در صورتیکه ایران برنامه های هسته ای شان را متوقف کند با این کشور توافق جدید می کند.
بر اساس گزارش ها ترامپ سه‌شنبه ۸ می (۱۸ ثور) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *