مالک مواد منفجر شده در بندر بیروت پیدا شد

مالک مواد منفجر شده در بیروت پیدا شد

یک شرکت ویژه ساخت مواد منفجره «موزامبیکی» گفته است؛ موادی که در بندر بیروت منفجر شد متعلق به این شرکت بوده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه سخنگوی یک شرکت ویژه ساخت مواد منفجره در کشور موزامبیک در گفتگو با شبکه «سی ان ان» اعلام کرد که این مواد از گرجستان به سمت موزامبیک انتقال داده می شد.

وی که به دلیل حساسیت موضوع نخواست نامش فاش شود اظهار داشت که این بار ویژه ساخت مواد منفجره برای شرکت‌های معدن بود که حدود هفت سال پیش در بندر بیروت مصادره و توقیف شد.

سخنگوی این شرکت از مدت نگهداری این بار در بندر بیروت ابراز تعجب کرد و گفت: «این ماده‌ای نیست که بتوان بدون هیچ استفاده از آن، آن را نگه داشت. ماده مذکور بسیار خطرناک است و انتقال آن باید بر اساس استندردهای دقیق حمل و نقل انجام شود.»

این شرکت اعلام کرد که هر چند این کشتی حامل ۲۷۵۰ تن آمونیوم نایتریت بوده و این مقدار زیادی است، خیلی کمتر از مقدار مصرف شرکت‌های معدنی این کشور طی یک ماه است و برخی کشور‌های جهان مصرف سالیانه بیش از یک میلیون تن از این مواد را دارند.

این در حالی است که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله دیروز اعلام کرد: «این که گفته شود انفجار بیروت ناشی از مخازن تسلیحاتی و انبارهای موشکی حزب‌الله است، نهایت ظلم و جنایت در حق ماست. ما قاطعانه و با جدیت وجود هرگونه موشک یا مواد منفجره متعلق به ما در بندر بیروت چه در گذشته و چه در حال حاضر را تکذیب می‌کنیم».

انفجار مهیب در بندر بیروت روز سه شنبه هفته گذشته بیش از ۱۷۰ تن را به کام مرگ برد و حدود ۶۰۰۰ تن دیگر را زخمی کرد.

بیشتر بخوانید …

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *