فرانسه و آمریکا بر سر تبادله اطلاعات نظامی توافق کردند

وزیران دفاع آمریکا و فرانسه به توافقی دست یافتند که از آن طریق اطلاعات از مناطق مختلف جهان که نیروهایشان در آنجا است مبادله کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه مشترکی که بعد از این توافق به امضای اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه رسیده، آمده است که طرفین قصد دارند تا قبل از هر چیزی به تبادل داده‌های تحلیلی و ارزیابی‌ها در خصوص مناطقی در جهان که طرفین در آن همکاری دارند و منافع هر دو کشور در آن است، بپردازند.

در این بیانیه آمده است که بحث بر سر منطقه اروپا-آتلانتیک و اقیانوس هند و منطقه آسیا و اقیانوس آرام است.

همچنین واشنگتن و پاریس بر حمایت از یکدیگر در مناطقی که در آن قصد انجام عملیات‌های مشترک را دارند تأکید کردند به ویژه در خاورمیانه و آفریقا.

آنها در ادامه به دستیابی به پیشرفتی قابل ملاحظه در تبادل اطلاعات نظامی طی یک سال اخیر اشاره کردند و افزودند که بعد از حملات تروریستی در پاریس در نوامبر ۲۰۱۵ دستورات ویژه‌ای به هیئت‌های اطلاعات نظامی در خصوص تبادل اطلاعات درباره مناطقی که در آن حضور دارند، داده شد.

همچنین در این بیانیه آمریکا و فرانسه بر خواست خود در توسعه همکاری‌ها در زمینه امنیت سایبری، فضا و امنیت هسته‌ای و شیمیایی و بیولوژیکی تأکید کردند.

علاوه بر آن وزیران دفاع آمریکا و فرانسه سندی را درباره همکاری بین نظامیان دو کشور در زمینه هوافضا امضا کردند که در آن افق کار مشترک در این زمینه طی ۱۰ سال آینده مشخص شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *