ششمین روز تحصن دادخواهان فاجعه معدن در پاکستان

دادخواهان و خانواده های قربانیان کارگران معدن در شهر کویته پاکستان، برای ششمین روز به تحصن شان ادامه داده و این روند به شهرهای دیگر پاکستان از جمله اسلام آباد نیز رسید.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، تحصن مردم هزاره در اعتراض به قتل فجیع ۱۱ معدنچی در ایالت بلوچستان همراه با تظاهرات در شهر‌های اسلام آباد، لاهور و کراچی به طور گسترده ادامه دارد.

هرچند که دولت پاکستان با تمام شرایط تحصن کنندگان در منطقه «مچ» موافقت کرده است؛ اما تحصن کنندگان ضمن مخالفت با پایان تحصن و امتناع از دفن پیکر قربانیان اعلام کرده اند تا زمانی که نخست وزیر پاکستان در کویته و میان آنها حاضر نشود، تحصن ادامه خواهد یافت.

از سویی هم، شماری در نزدیکی پارلمان ملی پاکستان در اسلام آباد تحصن کرده و رهبران گروه ‌های مذهبی اعلام کرده اند، تا پذیرش تمام مطالبات بستگان قربانیان کشتار معدن؛ دست از تحصن برنمی دارند.

این در حالی است که «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان از طریق پیام توئیتری از بستگان قربانیان این حادثه دلجویی کرده بود؛ اما رسانه های پاکستان گزارش داده اند که قرار است عمران خان فردا به دیدار خانواده قربانیان در کویته برود.

یازده تن از کارگران هزاره معدن «مچ» در ایالت بلوچستان هفته گذشته به شکل فیجع سربریده شده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *