حامیان دونالد ترامپ یهودیان آمریکا را نگران ساخته است

یهویدیان آمریکایی به شدت از افزایش یهودستیزی از سوی حامیان دونالد ترامپ نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سازمان حقوق بشری سرشناس آمریکایی، دوران کنونی را با توجه به افزایش جرایم مرتبط با تنفر و نیز آزار و اذیت آنلاین، بدترین دوران در جریان یهودستیزی‌ها از دهه ۳۰ میلادی توصیف کرده است.

اعضای سازمان کو کلاکس کلان که از برتری نژاد سفید، یهودستیزی، نژادگرایی، ضدیت با آئین کاتولیک، بومی‌گرایی و نفرت نژادی حمایت می‌کنند و پشتیبان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا هستند و نیز استیو بانون، استراتژیست اصلی ترامپ که سابقا مدیریت مجموعه خبری بریتبارت نیوز را در اختیار داشت، به ایجاد پلتفورمی برای برتری سفیدپوست‌ها و دیدگاه‌های یهودی‌ستیزی متهم شدند. این تحولات موجی از نگرانی را در میان یهودیان آمریکایی ایجاد کرده است.

با این حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل این نگرانی‌ها را بی‌مورد دانسته و آنها را کم اهمیت جلوه می‌دهد.

یک سازمان مستقر در آمریکا گزارش داد، ۱۰ روز پس از پیروزی ترامپ در انتخابات هشتم نوامبر آمریکا، ۸۶۷ مورد جرم مرتبط با تنفر گزارش شده که ۱۰۰ مورد آن شامل یهودی‌ستیزی است. روزنامه ‌نگاران یهودی هم با حملات یهودستیزانه در رسانه‌های اجتماعی مواجه هستند.

رئیس لیگ ضد افترای مستقر در آمریکا (ADL) در سخنانی گفت: جامعه یهودیان آمریکایی هرگز با این سطح از یهودی‌ستیزی در سیاست و انظار عمومی از دهه ۳۰ میلادی مواجه نبوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *