ترامپ: منطقه امن در سوریه ایجاد میشود

ترامپ از وزارت دفاع، و وزارت خارجه آمریکا خواست تا طرحی با هدف ایجاد “منطقه امن” برای سوریه ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه در گفت‌وگویی با شبکه خبری “ای‌بی‌سی” گفته است قطعا منطقه‌ای امن را برای مردم در سوریه ایجاد خواهم کرد.

او افزود: به نظر من اروپا با اجازه دادن به میلیون‌ها نفر از مردم برای عزیمت به آلمان و دیگر کشورها، مرتکب اشتباه عظیمی شده‌ است.

رئیس‌جمهوری آمریکا اضافه کرده است که نمی‌خواهد چنین چیزی در خاک این کشور اتفاق بیافتد.

بنا بر پیش‌نویس و اسنادی که برخی رسانه‌های خبری مانند رویترز منتشر کرده‌اند، ترامپ از وزارت دفاع، و نیز وزارت خارجه خواهد خواست تا طرحی با هدف ایجاد «منطقه امن» برای سوریه ارائه کنند.

بنا بر گزارش‌ها در پیش‌نویس این فرمان اجرایی آمده وزارت خارجه با همکاری وزارت دفاع، طی ۹۰ روز پس از ابلاغ این فرمان، موظف هستند طرحی برای ایجاد منطقه امن در سوریه و مناطق اطراف آن برای شهروندان سوری آواره از جنگ آماده کنند. هدف از این منطقه سکنی‌گزیدن در یک منطقه مطمئن، در انتظار بازگشت به محل سکونت یا دریافت اجازه سکونت در کشور ثالث عنوان شده ‌است.

رویترز تصریح کرد، چنین طرحی ممکن است به حضور نظامی آمریکا در سوریه بینجامد، هرچند جزئیات اجرایی هنوز مشخص نیست.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا دست به ایجاد چنین منطقه‌ای در خاک سوریه نزده بود. اوباما به‌طور عمومی از ورود مستقیم و گسترده زمینی به سوریه دوری می‌کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *