بحران مالی در یمن هزاران کودک را به کام مرگ می برد

سازمان ملل نسبت به پیامدهای عدم تامین فوری منابع مالی در یمن هشدار داد که اگر به این مشکل فورا رسیدگی نشود، هزاران کودک جان خود را از دست خواهد داد.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری آناتولی، لیزا گراندی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن طی سخنرانی به مناسبت «۱۹ اگست روز جهانی انسان دوستی» اظهار داشت که اگر  فورا به مشکل مالی در یمن رسیدگی نشود، این کشور شاهد بحران انسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر این که ممکن است هزاران کودک بر اثر سوءتغذیه و بیماری جان خود را از دست بدهند، گفت: «احتمال دارد بزودی ۵۰ درصد خدمات آب و فاضلاب در یمن قطع شود و روند خدمات رسانی ادویه و تجهیزات صحی لازم برای ۱۸۹ شفاخانه و ۲۵۰۰ کلینیک درمانی که نیمی از امکانات درمانی این کشور را تشکیل می‌دهند، نیز متوقف خواهد شد».

گراندی پیامدهای کمبود منابع مالی در یمن را فاجعه‌ بار خوانده و اظهار داشت که بسته‌های کمک غذایی به هشت میلیون نفر در شمال یمن در ماه اپریل به نصف کاهش یافته است.

طبق گزارش سازمان ملل که در پایان سال ۲۰۱۹ درباره اوضاع یمن منتشر شد، طی شش سال اخیر بیش از ۷۰ هزار یمنی بر اثر درگیری ها در این کشور کشته و زخمی شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *