امضای توافقنامه امارات و بحرن با اسرائیل

دولت‌ های امارات و بحرین در یک مراسم ویژه در واشنگتن، با رژیم صهیونیستی سازش کرده و توافقنامه همکاری و روابط را امضا کردند.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، مراسم امضای توافقنامه روز گذشته در کاخ سفید با حضور «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور امریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تعدادی از مقامات چهار طرف برگزار شد.

بر این اساس، «عبدالله بن زائد آل نهیان» وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی» وزیر خارجه بحرین در این مراسم توافق سازش کشورهای خود با رژیم صهیونیستی را با نتانیاهو امضا کردند.

این توافق در حالی انجام می ‌شود که دولت‌ های منامه و ابوظبی از شرط قدیمی خود برای عادی‌ سازی روابط با تل‌آویو، یعنی حل مشکل فلسطینی‌ ها و تشکیل یک دولت مستقل به پایتختی قدس شرقی، گذشته‌اند.

با این حال، دونالد ترامپ روز جمعه گذشته از توافق بحرین و رژیم صهیونیستی بر سر عادی ‌سازی روابط خبر داده بود.

اعلام این توافق پس از اعلام توافق مشابه بین امارات و رژیم اشغالگر قدس صورت گرفت.

با آنکه برخی از کشورها از این توافق استقبال کرده اند؛ اما مردم بحرین، گروه ‌های مقاومت و تشکیلات خودگردان فلسطین و نهادهای مستقل در کشورهای عربی این توافق را محکوم کرده‌ اند.

گروه مقاومت فلسطین به پاسخ سنگین در رابطه به این توافقنامه اشاره کرده است و روز گذشته نیز بر مواضع سرزمین های اشغالی حمله کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *