الظواهری به اندازه بن لادن خطرناک است

مجله فارین پالیسی در گزارشی آورده است که رهبر کنونی شبکه القاعده به اندازه رهبر قبلی آن برای امریکا خطرناک است و می تواند تهدیدی برای این کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «فارین پالیسی» در مقاله امروز (۲۶سنبله) آورده است که «ایمن الظواهری» پیر و ناتوان شده است؛ اما همچنان تهدیدی برای جهان به ویژه امریکا است.

در این مقاله به قلم «کالین کلارک» و «اسفندیار میر» آمده است که با گذشت نوزده سال از ۱۱ سپتمبر، ایمن الظواهری، رهبر القاعده هنوز نتوانسته جایگاه «اسامه بن لادن»، رهبر قبلی این گروه را به دست آورد.

یک دلیل عمده برای عقب ماندن الظواهری، بررسی و کنترول امریکا بر فعالیت های این گروه بوده است که برای شناسایی محل زنده گی اش ۲۵ میلیون دالر پاداش تعیین کرده است.

این میزان پاداش، بالاترین مبلغی است که امریکا برای رهبران شبکه های تروریستی در جهان تعیین کرده است.

نویسنده گان مقاله مدعی هستند با توجه به اینکه القاعده نتوانسته بعد از الظواهری حمله ای مانند ۱۱ سپتمبر را تکرار کند؛ اما هنوزهم در بخش هایی از آفریقا، خاورمیانه و آسیای جنوبی فعالیت دارد.

در بخشی از مقاله آمده است با آنکه رهبری فعلی القاعده در ملاعام کمتر دیده می شود؛ اما به همان اندازه رهبر قدیمی آن برای ایالات متحده خطرناک است.

به عقیده نویسندگان، الظواهری پیر است و در مقایسه با بن لادن؛ استراتژی عملیاتی مشخص ندارد و نتواسته رابطه این گروه را با دیگر گروه های وابسته از جمله «جبهه انصره» حفظ کند.

با آنهم تاکید شده است که الظواهری می تواند به اندازی «بن لادن» خطرناک و تهدیدی برای امنیت جهان، منطقه و به ویژه امریکا باشد.

Al Qaeda’s Leader Is Old, Bumbling—and a Terrorist Mastermind

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *