آسانژ: کلینتون اعتراف می کند که سعودی ها اسپانسر داعش هستند

جولیان آسانژ، سردبیر سایت افشاگر ویکی لیکس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آر تی درباره یکی از نامه های هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری آمریکا، از طرف حزب دموکرات صحبت کرد که در آن وی اعتراف نمود؛ دولت های عربستان سعودی و قطر کمک های مالی به گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) می رسانند.

آسانژ خاطر نشان کرد، این نامه الکترونیکی در اوایل سال ۲۰۱۴ یعنی اندکی پس از کنار رفتن کلینتون از سمت وزارت خارجه به جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی وی نوشته شده است.

سردبیر ویکی لیکس گفت: “سرمایه های عربستان سعودی و قطر در بسیاری از جاها از جمله تعدادی از سازمان های رسانه ای حضور دارند و به این دلیل بسیاری از تحلیلگران جدی و حتی دولت آمریکا هر چند اعلام کرده یا قبول نموده اند که برخی از شخصیت های عربستان از داعش حمایت کرده و به آن کمک مالی می رسانند، اما تا به حال ادعا می کردند که فقط برخی از شیوخ از محل سرمایه های نفتی خود این کمک ها را به داعش می رسانند اما دولت این کار را تأیید نمی کند. حالا در نامه (کلینتون) نوشته شده که به طور مشخص دولت عربستان و دولت قطر کمک های مالی به داعش می رسانند.”

عربستان سعودی و قطر به موازات دیگر کشورها وجوه هنگفتی به بنیاد کلینتون واریز می کردند و هیلاری کلینتون نیز هنگام عهده دار بودن سمت وزارت خارجه معاملات بزرگ تسلیحاتی با این کشورها را مورد تأیید قرار می داد.

آسانژ با استناد به محتوای نامه های کلینتون گفت: در زمان وزارت وی بزرگترین معامله تسلیحاتی در طول تاریخ به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد دلار با عربستان منعقد شد.

سردبیر ویکی لیکس در پایان تأکید کرد، داعش اساسا با استفاده از وجوه متعلق به افرادی به وجود آمده که به بنیاد کلینتون نیز پول واریز کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *