روند انتقال قدرت از ترامپ به بایدن آغاز شد

با آنکه «دونالد ترامپ» به صورت ظاهری شکست در انتخابات را نپذیرفته است؛ اما انتقال قدرت به بایدن را آرام آرام آغاز کرده است.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، اداره خدمات عمومی حکومت امریکا شب گذشته، جو بایدن را برندۀ انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر معرفی کرد.

امیلی مورفی، رئیس اداره خدمات عمومی امریکا که مسوولیت فراهم سازی روند انتقال قدرت را دارد، می گوید که به گونه مستقیم یا غیرمستقیم از سوی کدام مقام بخش اجرایی به شمول کسانیکه در قصر سفید یا اداره خدمات عمومی کار می‌ کنند؛ در خصوص ماهیت یا زمان تصمیم‌ زیر فشار قرار نگرفته است.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان امریکا شب گذشته خانم مورفی را فراخوانده بودند تا در مورد دلیل تاخیر در آغاز روند انتقال قدرت معلومات دهد؛ اما وی در این استماعیه حاضر نشد.

از سویی هم، تائید پیروزی «جو بایدن» از سوی اداره خدمات عمومی ایالات متحده افزون بر فراهم ساختن بودجه دولتی برای انتقال قدرت و تشکیل دولت جدید، اعضای حکومت جدید را قادر می ‌سازد تا با همتایان شان در حکومت آقای ترمپ به تماس شده و خود را برای تحویل گرفتن اداره آماده سازند.

با این حال، دونالد ترمپ، نامزد جمهوری خواه که هنوز هم شکست در انتخابات را نپذیرفته است؛ در یک پیام توئیتری به تیم خود دستور داده است که در روند انتقال همکاری کند.

وی تاکید کرده است که به مبارزه خود ادامه خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *