بمب افگن های روسیه در حریم فضایی آمریکا

سخنگوی فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی در بیانیه‌ای به سی. ان. ان گفت که دو جنگنده آمریکا، دو بمب‌افکن روسیه را در حریم هوایی بین‌المللی در امتداد ساحل آلاسکا رهگیری کردند.

اندرو هسنی سخنگوی فرماندهی دفاع هوافضای آمریکایی شمالی در بیانیه ی که به سی ان ان داده بود گفت که دو بمب افگن روسیه توسط دو جنگنده آمریکایی در امتداد ساحل آلاسکا توقف داده شد.

او اضافه نمود که این دو بمب افگن توپولو ۹۵ موسوم به خرس روسیه حوالی ساعت ده صبح به وقت شرقی در امتداد ساحل غربی آلاسکا به پرواز درآمدند.

سخنگوی فرماندهی دفاع هوافضای آمریکایی شمالی تصریح کرد که دو جنگنده  مستقر در آلاسکا این بمب افگن های روسی را رهگیری کردند  و تا زمانیکه منطقه شناسایی شده را ترک نکنند تحت نظارت قرار خواهند داشت.

همچنان شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه هم یادآور شد که بمب افکن های راهبردی توپولف-۹۵ نیروی هوافضای روسیه به همراه هواپیماهای نظامی توپولف-۱۴۲ نیروی دریایی روسیه دیروز بر فراز اقیانوس آرام، دریای برینگ و آخوتسک پرواز کردند.

رهگیری هواپیمای آمریکایی یا روسی توسط جنگنده های یکدیگر هر از چند گاهی رخ می دهد و دو طرف را به واکنش علیه یکدیگر وامی دارد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *