انتخابات امریکا؛ بایدن در مرز پیروزی، آمادگی هواداران ترامپ برای شورش

با آنکه هنوز شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری امریکا به پایان نرسیده و نتایج نهایی اعلام نشده است؛ اما دونالد ترامپ به شدت نسبت به آن واکنش داده و هوادارانش در پی آشوب و شورش هستند.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، انتخابات ریاست جمهوری امریکا به تاریخ سوم نوامبر آغاز شده و با گذشت سه روز تا حال نتایج آن اعلام نشده است.

بر اساس نتایجی که اعلام شده، «جو بایدن» در مرز پیروزی قرار دارد و با اختلاف نسبت به ترامپ در صدر قرار گرفته است.

اما این نتایج با واکنش های زیادی روبرو شده است؛ به عنوان مثال ترامپ و طرفدارانش با ادعای تقلب، که شواهدی برایش نداده ‌اند، خواهان توقف شمارش آرا شده ‌اند.

این اظهارات و درخواست توقف شمارش آرا از سوی ترامپ، بازتاب گسترده ای در رسانه های امریکا و جهان داشته است.

این سخنان و تکرار ادعای تخلف بدون ارائه شواهد «ضد دموکراسی» خوانده شده و برخی هم آن را نشان از هراس رئیس جمهور امریکا از شکست در انتخابات دانسته اند.

به دنبال همین اظهارات ترامپ، هواداران وی در برخی از ایالت ها آمادگی شورش و آشوب را گرفته و نیروهای پولیس در بخش های مختلف آن ایالت ها جابجا شده اند.

در عین حال، برخی هم با اشاره به نتایج فعلی شمارش آرا نوشته اند که اگر شمارش متوقف شد، جو بایدن پیروز انتخابات خواهد شد؛ چون او در آریزونا و نوادا پیش است و اعلام پیروزی در این دو ایالت آقای بایدن را به حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال خواهد رساند.

با این حال، جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری امریکا در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، در حساب توئیتر خود نوشته است که  «مردم سکوت نخواهند کرد و اجازه نخواهند داد که به آنها زور گفته شود، تسلیم نخواهند شد. تک تک آرا باید شمارش شود.»

با این حال، انتظارها برای اعلام نتایج نهایی انتخابات ادامه دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *