آمریکا در پی حذف روسیه از بازار گاز در اروپا

روزنامه الجزایری «الشروق» نوشته است که آمریکا در اقدامی بی پشینه جهت در هم شکستن انحصار بازار گاز اروپا از دست روسیه، ابراز تمایل کرد توافقنامه ای با الجزایر برای صادرات گاز به برخی کشورهای اروپایی امضا کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، « ساندرا اودکرک» یکی از مقام های آمریکایی در دومین مجمع انرژی با مشارکت الجزایر و آمریکا در هیوستون گفت، تقویت امنیت انرژی از طریق متنوع کردن منابع آن بهترین اقدام مشترک میان آمریکا و الجزایر محسوب می شود.

اودکرک ضمن این‌که وابسته‌گی به یک کشور یا یک نوع انرژی را برای امنیت اقتصادی یک کشور مشکل آفرین خواند گفت که «’برخی کشورهای اروپایی وابستگی زیادی به گاز روسیه دارند، از سوی دیگر الجزایر نیز بخشی قابل توجهی از انرژی اروپا را تامین می کند و ما آن را شریکی قابل اعتماد می دانیم که به اروپا برای متنوع کردن منابع انرژی کمک می کند و از سوی دیگر آمریکا ، الجزایر را به افزایش صادراتش به اروپا و دیگر کشورهای جهان تشویق می کند .»

این مقام آمریکایی تصریح کرد که کشورهای اروپایی در پی راهی برای تضمین امنیت انرژی خود هستند و در این راستا شرط های زیادی برای صادرکنندگان انرژی تعیین می کنند.
الشروق در ادامه نوشت: آمریکا در پی صادرات گاز مایع به اروپای شرقی و مرکزی است که البته این مناطق بیشتر به گاز روسیه وابستگی دارند.
در حال حاضر حدود ۵۰ شرکت نفتی آمریکایی در الجزایر فعال است و این شرکت ها بیشتر در زمینه اکتشاف نفت و تولید آن فعالیت دارند.

 

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *