کوریای شمالی : پیونگ یانگ به توانایی تولید سلاح هسته ای دست یافته است

رسانه های دولتی کوریای شمالی روز شنبه اول ثور اعلام نمودن که این کشور تمامی آزمایش های هسته ای و موشکی خود را به تعلیق در می آورد و یک مکان تاسیسات  آزمایش هسته ای در شمال این کشور را نیز میبندد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری رسمی کوریایی شمالی امروز شنبه اول ثور گزارش داده است کیم جونگ اون، رهبر کوریایی شمالی در بیانیه ای اعلام نمود که پیونگ یانگ دیگر نیازی به آزمایش هسته‌ای و موشک های بالیستیک ندارد چرا که کشور به توانایی تولید سلاح هسته ای دست یافته است و از این به بعد دنبال رشد اقتصادی و صلح خواهد رفت.

به گزارش این خبرگزاری رهبر کوریایی شمالی، پس از ختم جلسه سالیانه کمیته مرکزی خلق به دلیل حاصل شدن اطمینان از تعلیق آزمایشات هسته ای به صورت شفاف، این آزمایشات متوقف خواهند شد.

در همین حال کوریایی شمالی اعلام نموده است که به هدف ایجاد یک فضای امن بین المللی برای رشد بیشتر اقتصادی این کشور بحث ها و تماس های با جامعه بین الملل و کشورهای همسایه خواهد داشت.

این نخستین بار است که رهبر کوریای شمالی موضع خود در قبال برنامه‌های هسته‌ای این کشور پیش از نشست هفته آینده با رئیس جمهوری کوریایی جنوبی و همچنین دیدار با رئیس جمهور آمریکا را اعلام می‌کند.

متوقف نمودن آزمایشات کوریایی شمالی در حالی صورت میگیرد  دونالد ترامپ تصمیم دارد طی هفته آینده با رهبر کوریایی شمالی به منظور متوقف نمودن آزمایشات سلاح های هسته ای در شبه جزیره کوریا به میز مذاکره بنشیند.

 

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *