پمپئو: برجام اصلاح نشود از آن خارج می شویم

وزیر خارجه آمریکا درسفر دو روزه که به عربستان داشت با وزیر خارجه این کشور دریک کنفرانس خبری حضور یافته و در مورد توافق برجام بحث وگفتگو نمود.

مایک پمپئو وزیر خارجه جدید آمریکا دیروز در اولین سفرش وارد ریاض شد و امروز یکشنبه ۹ ثور بعد از دیدار با ملک سلمان پادشاه عربستان و عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در یک کنفرانس خبری حاضر گردید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز، وزیر خارجه عربستان بیان کرد در این کنفرانس با وزیر خارجه آمریکا روی دخالت های بی اساس ایران در امور منقطه بحث صورت گرفت  که در حال حاضر عربستان از سیاسیت های آمریکا در مقابل ایران به ویژه برنامه اصلاح توافق هسته ای حمایت میکند.

او مدعی است که باید تحریم های جدید علیه ایران به سبب پشتیبانی اش از تروریسم ودخالت های منفی اش در امور کشورهای دیگر اعمال گردد.

در همین حال وزیرخارجه آمریکا نیزبدون اشاره به جنایات عربستان در قبال بمباران مناطق مسکونی یمن، کشته شدن  مردم بی گناه در این بمباران این کشور و دخالت در امور داخلی کشورهای خاورمیانه علاوه نمود که عربستان شریک اساسی آمریکا است و امنیت این کشور برای ما حایز اهمیت است.

پمپئو علاوه کرد ایران،  آرامش و ثبات منطقه را خدشه دار میسازد و ما از فعالیت های تروریستی اش در منطقه چشم پوشی نمیکنیم و اگر توافق هسته ای برجام تغییر و اصلاح نگردد ما از این توافق خارج میشویم.

این در حالی است که چندین کشور از جمله آلمان تلاش دارند تا ترامپ را از خارج شدن از توافق برجام منصرف نمایند و از فاجعه خطرناک که نه تنها ایران بلکه تمامی کشورهای مشترک در توافق در برجام به بار خواهند آورد جلوگیری کنند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *