واکنش سازمان ملل به شکنجه و آزار جنسی زندانیان یمنی در زندان های امارات

شكنجه در عربستان

دفتر حقوق بشرسازمان ملل با صدور بیانیه ای بدون اشاره به اسیران یمنی که در زندان های امارات بسر میبرد گفته است زندانیان یمنی که در زندان های امارات  به سر میبرد مورد شکنجه قرار میگیرند که باید این قضیه مورد تحقیق و برسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای  از شکنجه، آزار واذیت جنسی و تجاوز بر زندانیان یمنی که در زندان های امارات بسر میبرد خبر داده  گفته است که ما شدیدا با این واقعه مخالفیم و از آن اعتراض داریم.

از سوی دیگر هفته گذشته دیده بان حقوق بشر مستقر در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک، از ممانعت سعودی ها برای رسیدن کشتی های حامل مواد غذایی سازمان ملل برای یمنی ها ساکن در مناطق تصرف نشده این کشور اعتراض کرده و گفتند که این کار عربستان میتواند جنایت جنگی محسوب شود.

پس از آن دفتر حقوق بشر سازمان به تهاجم ائتلاف سعودی بالای یمن واکنش نشان داده افزود با گزارش های رسیده از اوضاع بدی زندانیان یمنی که در زندانهای امارات زندانی هستند خواهان دست رسی به این زندانیان شده تا از حقیقت این واقعه اطلاع دقیق حاصل کنند اما امارات تا کنون پاسخی به این درخواست نداده است.

این در حالی است که امارات از هم پیمانان جدی عربستان در جنگ با یمن است جنگی که وارد چهارمین سال خود شده و در کناره محاصره اقتصادی بخش های تحت نفوذ عربستان این کشور را به سوی فاجعه انسانی سوق داده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *