نخستین سکانس حمله بر سوریه توسط انگلیس و «کلاه سفید‌ها» طراحی شده بود

معاون وزیر خارجه سوریه با تاکید بر همدست بودن انگلیس ها با گروه های تروریستی کلاه سفیدان بیان داشت که غربی ها به بهانه بی اساس و جعلی حمله شیمیایی سوریه بر دوما بالای سوریه حمله نموده و به این بهانه حمله خود به سوریه را توجیه کرده اند.

فصیل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه، در مصاحبه با شبکه آی. تی. وی واضیح ساخت که ما هیچ اطلاعی از کشته شدن زنان و کودکان در کل باشندگان سوریه نداریم و مطمین هستیم که این یک دسیسه سازمان دهی شده غربی ها علیه سوریه بوده است تا بتوانند بر این کشور حملات موشکی انجام دهند.

او اضافه نمود که کارمندان صحی در آن زمان در بیمارستان حضور داشتند گفته اند وهیچ آماری از کشته شده ها در این بیمارستان دیده نشده است و کسانیکه شهادت داده اند عزیزانشان در این حمله جان باخته است مجبور به انجام چنین کاری شده اند و این همه تبلیغات غربی علیه سوریه است.
فیصل مقداد در مورد حمله شیمایی سوریه به دوما تصریح کرد که روز حمله موشکی بالای سویه طوفان شدید شن همه جا را فرا گرفته بود در حالیکه مردم برای مدوای کودکانش شان به بیمارستان ها مراجعه میکردند کلاه سفید ها ادعا کردند که حمله شیمیایی صورت گرفته است او در پاسخ به اجساد دیده شده در دوما گفت من فکر میکنم جسد ها را از جای دیگری وارد دوما نموده بودند و من معتقدم که انجام این حمله دورغی بس بزرگی بوده است.
او اضافه نمود که انگلیس از تروریست های کلاه سفید پشتیبانی میکند و در حمله موشکی صورت گرفته بالای سوریه با غربی یکدست است.

گفته میشود کلاه سفید ها یا سازمان دفاعی غیر نظامی سوریه، که خود را غیر سیاسی وحامیان حقوق بشر میدانند در اکثر مناطق سوریه حضور دارند واز کنترول نیروهای دولتی سوریه بیرون هستند.

این در حالی است که نیروهای دولتی سوریه کلاه سفید ها را مرتبط با گروه تروریستی میدانند و ادعا میکنند که این گروه از حمایت  غرب و عرب‌ها نیز برخوردار است.
مقداد در مورد ادعای دورغین حمله موشکی آمریکا علیه کشورش خاطر نشان کرد که آنها با این حمله یک آزمایشگاه مواد شیمیایی مصرفی مواد غذایی را نابود کرده اند که این آزمایشگاه هیچ ربطی به تسلیهات شیمایی نداشته است.

نخست وزیر سوریه به ادامه گفته هایش در مورد ادعای ترامپ مبنی بر موفقیت آمیز بودن حمله موشکی ۲۵ حمل بالای سوریه افزود که به ادامه این حمله سازمان دفاعی کشور ماخبر داد که از ۱۱۰ موشکی پرتاب شده بالای سه منطقه سوریه ۷۰ موشک آن توسط پدافندهای سوریه نابود شده اند
این گفته های معاون وزیر خارجه سوریه در حالی ابراز میشود که آمریکا ادعا نمود سوریه بالای دوما حملات شیمیایی انجام میدهد و همچنان گفته است که حملات انجام شده از سوی آنها موفقیت آمیز بوده و تلفات سنگین را درسوریه به بار آورده است.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *