مک‌کین خواستار حمله مجدد آمریکا به سوریه شد

جان مک کین، سناتور آمریکا در بیانیه‌ای از ترامپ خواست که دوباره به سوریه حمله کند، این در حالیست که ترامپ از خروج نیروهای آمریکا از سوریه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از العالم ، جان مک کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در بیانیه‌ای از دونالد ترامپ، رییس‌جمهور این کشور خواسته بار دیگر همانند سال گذشته سوریه را هدف حمله قرار دهد.

این در خواست سناتور آمریکای در پی ادعای استفاده از سلاح شیمیایی است که آمریکا گفته است دولت سوریه از این سلاح با حمایت روسیه استفاده کرده است.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه ادعاهای مطرح شده درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در دومای غوطه شرقی را رد کرده است.

پس از هشدار روسیه درباره قصد تروریست‌ها برای حمله شیمیایی به دوما در غوطه شرقی، صبح روز یکشنبه(۱۹ حمل) این حمله رخ داد که تاکنون ۱۵۰ غیرنظامی کشته و صدها غیرنظامی دیگر مجروح شده‌اند.

مک کین در بیانیه‌ای خود خاطرنشان کرده که رئیس‌جمهور ترامپ هفته گذشته پیام‌هایی به دنیا درباره خروج زودهنگام از سوریه ارسال کرد.

مک‌کین با یادآوری حمله سال پیش دولت آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در سوریه خاطرنشان کرده است که ترامپ سال گذشته پاسخ قاطعی به استفاده اسد از سلاح‌های شیمیایی داد. او باید بار دیگر این کار را انجام دهد و به بشار اسد نشان بدهد که اسد برای جنایت‌های جنگی خود هزینه پرداخت خواهد کرد.

این در حالیست که رییس جمهور پشین افغانستان حامد کرزی در یک مصاحبه خود آمریکا را متهم کرده است که در طول ۱۷ سال حضور شان در این کشور مردم بیگناه را به قتل رسانده اند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *