مشکلات امنیتی شهروندان امارات را مجبور نمود تا به ۱۶ کشور سفر نکنند

وزارت خارجه امارات در بیانیه ای شهروندان کشورش را از سفر به ۱۶ کشور مختلف عربی وغیر عربی مانع شد  تعدادی  از روزنامه های قطری این اقدام را نشان دهنده دشمنی ابوظبی با کشورهای عربی خوانده است.

به نوشته روزنامه امارات الاتحاد وزرات خارجه این کشور در رخ نامه های خود نوشته است که مانع شدن شهروندانش از سفر به ۱۶ کشور دنیا به هدف حفاظت از جان  و سلامت شان در مقابل خطرات احتمالی است.

در این  بیانیه منتشر شده امده است  که امارات از شهروندانش خواسته تا به دلایل امنیتی و سیاسی از سفر به سه کشور لبنان، قره باغ ازربایجان و قطر خود داری کنند.

گفته میشود باشندگان این کشور همچنان از سفر به کشورهای ماداگاسکار به سبب انتشار طاعون، کونگو دمکراتیک به دلیل وخیم بودن اوضاع امنیتی و انتشار  ویروس ابولا و به کشورهای یمن، سودان جنوبی، افغانستان، سومالی، اوکرین، پاکستان، نیجریه،عراق، لیبی، وریو،دوژانیروی، برزیل و سوریه به سبب مشکلات امنیتی منع کرده است.

این روزنامه با انتقاد از تصمیم امارات این کشور را به دشمنی با کشورهای حاشیه خلیج فارس متهم نموده افزود که با وجود تنش های این اواخر دوحه انتقال گاز به این کشور را متوقف نکرده است.

روزنامه العرب امارت را به دخالت در امور داخلی کشورهای خاورمیانه چون یمن، لیبی و سومالی متهم میکند و میگوید که ابوظبی سومالی را به سبب اختیار نمودن بیطرفی در امور کشورهای حایشه خلیج فارس و نپویستن به محاصره دوحه تحت فشار قرار داده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *