فرار داعشی ها از موصل عراق به بهانه بیماری

اسناد و مدارک به جا مانده از اتباع خارجی گروه تروریستی داعش در بخش شرقی موصل نشان می دهد که آنان به بهانه های مختلف مانند بیماری از جنگ فرار می کنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از السومریه نیوز، نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم اسناد یاد شده را در کندک به اصطلاح “طارق بن زیاد” داعش یافتند که در آن اتباع یاد شده، درخواست بازگشت به کشورهای خود را داشتند.

در این اسناد نام واقعی، لقب، گروه خونی، کشور اصلی و محل اقامت اتباع خارجی درج شده است و در میان بهانه هایی که داعشی های خارجی مطرح کرده اند، می توان به سردرد، تشنج و رماتیسم اشاره کرد.

همچنین یک مقام نظامی در نینوا گفت: یک گروه ناشناس پس از کمین کردن، ابوسیاف جلاد معروف داعش را در غرب موصل با ضربات چاقو به هلاکت رساندند.

مقام مزبور در گفتگو با السومریه نیوز افزود: ابوسیاف سر حدود ۱۰۰ نفر از مخالفان داعش را از تن جدا کرده بود و سر و جنازه قربانیان را در حفره موسوم به الخسفه می انداخت.

یک مقام نظامی دیگر عراقی تاکید کرد گروه تروریستی داعش سه زن را به دلیل خودداری از حمل سلاح و جنگیدن با نیروهای نظامی در محله الرفاعی در بخش غربی شهر موصل تیرباران کرد.

مقام مزبور گفت: داعش زنان بخش غربی موصل را وادار کرده است تا لباس مردان افغانی را به تن کرده و با به دست گرفتن سلاح در نبرد علیه نیروهای مسلح عراق مشارکت کنند.

حیدر العبادی نخست وزیر نیز سه شنبه گذشته به طور رسمی آزادسازی کامل بخش شرقی موصل را اعلام کرد و از نیروهای مشترک نظامی خواست تا هر چه سریع تر برای آزادسازی بخش غربی شهر وارد عمل شوند و همزمان با آن، حملات علیه مواضع تروریست ها و رهبرهایشان در مناطق محل استقرار داعش شدت گرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *