عربستان قطر را تهدید کرد

برخی منابع در عربستان ادعا کرده اند که پادشاه این کشور در نامه ای به رئیس جمهور فرانسه تهدید کرده است در صورت دستیابی قطر به سامانه ای پدافند موشکی اس ۴۰۰ علیه این کشور اقدام جدی خواهد کرد.

به گزارش رسانه های فرانسوی روزگذشته جمعه ۱۱ جوزا، عربستان تهدید کرده است که اگر قطربا تسلیحات اس ۴۰۰ مجهز گردد علیه این کشور اقدام نظامی خواهد کرد.

روزنامه لوموند به نقل از برخی منابع نوشته است  ملک سلمان طی نامه ای به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از ادامه گفتگو ها میان فرانسه و قطر عمیقا نگرانی های خود را اظهار کرده و گفته است که اگر قطر با پدافندهای اس ۴۰۰ مجهز گردد علیه این کشور اقدام نظامی خواهد کرد و از مسکو خواست تا فشارها را بر قطر برای جلوگیری از خرید این سامانه ها افزایش دهد.

این در حالی است که سفیر قطر در مسکو سال گذشته گفته بود مذاکرات با مسکو در خصوص خرید پدافندهای اس۴۰۰ درحال پیشرفت است عربستان نیز در اکتوبر همین سال قرارداد خریداری سامانه اس ۴۰۰ را امضا کرد.

قابل ذکر است که سعودی ها و متحدانش شامل بحرین، مصر و امارات در سال ۲۰۱۷ قطر را به اتهام حمایت از تروریسم و بی ثبات کردن منطقه این کشور را از لحاظ زمینی، هوایی و دریایی در محاصره قرار دادند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *