شکست، ائتلاف سعودی را مجبور به اعلام توقف عملیات نظامی در ساحل غربی کرد

سخنگوی دولت نجات ملی یمن ضمن مصاحبه با رسانه های یمنی تاکید کرد که اعلام توقف عملیات نظامی در ساحل غربی از سوی امارات به سبب شکست خوردن ائتلاف این کشور و وارد شدن تلفات سنگین توسط نیروهای ارتش یمن بر آنها میباشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالسلام جابر سخنگوی دولت نجات ملی یمن در مصاحبه با رسانه های یمنی گفت امارات به سبب متحمل شدن تلفات سنگین و از سوی نیروی های ارتش و کمیته های مردمی این کشور اعلام توقف عملیات نظامی در ساحل غربی را کرد  و این نشان میدهد آنچه کشور یمن با آن مواجه است یک تهاجم  خارجی است و طرف های محلی در این تهاجم شریک هستند و این اقدام امارات در حقیقت پنهان کردن جنایات مرتکب شده در یمن است.

سخنگوی دولت نجات ملی یمن علاوه کرد که ائتلاف عربستان به رهبری آمریکا فکر میکردند که میتوانند شهر الحدید را اشغال کنند و جامعه بین الملل را نیز دچار گمراهی کنند که این عملیات به زودی پایان می‌یابد اما تمام رویا ها و گمان هایشان در برابر ایستادگی نیروهای یمنی و کمیته های مردمی این کشور برباد فنا رفت.

این درحالی است که گفته میشود ائتلاف متجاوز سعودی به دلیل از دست دادن برخی تیپ ها نظامی خود توقف عملیات در ساحل غربی را اعلام کرد و تلاش دارد دراین جریان برای حمله جدید علیه شهر الحدیده آماده گردد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *