شاعر و مداح عراقی: تکفیری‌ها از این سیل‌های مردمی می‌ترسند

???????????????

 پیاده‌روی اربعین حسینی، همان اجتماع بزرگی است که داعش و تکفیری‌ها از استمرار و رونق بیشتر آن می‌ترسند؛ حقیقتاً شعائر الهی را با صلابت‌تر نشان می‌دهد.

*همیشه دوست داشتم در شرایط بهتری عشقم به حسین (ع) را فریاد کنم.

“استاد شهید محمد زهیری” که از کسبه و اهالی معروف مضجع شریف حضرت امیرالمومنین (ع) هستند؛ مداحی می‌کند و به حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی علاقه ویژه‌ای دارد. در مورد تأثیرگذاری مدح اهل‌بیت (ع) می گوید: همیشه دوست داشتم دغدغه‌ها و عشق به اهل‌بیت را فریاد کنم و تریبونی پیدا شد که این عشق را به صورت فراگیر، رسانه‌ای می‌کرد و آن مداحی اهل‌بیت بود. رفته رفته در کنار شعر، وعظ، مقتل حضرت اباعبدالله (ع) را نیز افتخار داشتم در نجف و چند مرتبه‌ای هم در حرم حضرت اباعبدالله (ع) بخوانم”.

*عربی خواندن حماسی‌تر و تأثیرگذارتر است.

وی در خصوص اینکه امروز عربی‌ خواندن حماسی‌تر و تأثیرگذارتر است و مداحان فارسی‌زبان ما به خوبی دریافتند چه راهی را برگزینند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مداحان و شاعران ایرانی دریافتند که باید با توجه به شرایط و تحولات سیاسی روز پیش بروند و وجهه تبلیغات اسلامی بسیار می‌تواند بر توسعه و ترویج شعائر الهی و اهل‌بیت عصمت و طهارت نقش ایفا کند و تأثیرگذار باشد.

*می توان اسلام حقیقی را به جهان معرفی کرد.

این مداح و شاعر عراقی که مشغول به پذیرایی از زائرین حسینی اربعین بود، تأکید کرد: افتخار می‌کنم این حداقل کاری است که خودم و خانواده‌ام می توانیم برای دوستداران حسینی انجام دهیم. چرا که این پیاده‌روی‌ها اسلام حقیقی و همان اسلام ناب محمدی را به وضوح به سمع و نظر جهانیان می‌رساند.

*دشمن از ما می‌ترسد!

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی همان اجتماع بزرگی است که داعش و تکفیری‌ها از استمرار و رونق بیشتر آن می‌ترسند؛ حقیقتاً شعائر الهی را با صلابت‌تر نشان می‌دهد. یاد همان روزهایی می‌افتم که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) تحولاتی را در جهان اسلام ایجاد کرد که کشورهای اسلامی بهتر بتوانند در نزدیک کردن قلوب مسلمانان و مومنین به سمت و سوی اهل‌بیت عصمت و طهارت حرکت کردند و حرکت در امتداد ترویج ولایت‌مداری و امامت را رهنمون ساختند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *