سید حسن نصرالله عربستان، آمریکا و اسرائیل را متهم به جنگ افروزی در منطقه کرد

حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در همایش انتخاباتی که در منظقه های البق و بعلبک برگزار شد از طریق ویدیو کنفرانس  برای هزاران اشترک کننده سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دبیر کل حزب الله در این همایش ولیعهد سعودی را به جنگ افروزی متهم کرد و تصریح کرد که ولیعهد سعودی حاضر است میلیاردها دالر برای جنگ افروزی در لبنان هزینه کند.

در همین حال حسن نصرالله حکومت و جریان المستقبل را متهم به تحریک مذهبی و قومی کرد و گفته که از سال ۱۹۹۲ جریان المستقبل ریاست دولت را گرفته است و این جریان در منطقه های زحله و بلعک غیر از وعده و تحریک طایفی و مذهبی چه کرده است؟

سید حسن افزود که دولت منطقه ای البقا را به اتهام دست داشتن با گروه های تروریستی و اشخاص سیاسی در مدت هفت سال که از سوی گروه های مسلح تهدید می شد رها کرد و در این مدت جریان المستقبل این گروه های تروریستی را که منطقه ای البقا را تهدید می کرد انقلابی خواند و به حمایت آنها پرداخت.

دبیر کل حزب الله خطاب به مردم زحله و بلعک گفته که ای مردم زحله و بعلبک آیا به کسانی که از شما دفاع کردند رای خواهید داد یا به کسانی که همراه با تروریست‌ها علیه شما توطئه کردند؟

او بیان داشت که شایعات که رسانه ها به آن می‌پردازد افترا و کذب است و درست نیست که در انتخابات و یا غیر آن به مسایل طایفی، مذهبی و پیچیده کردن اوضاع پرداخت.

حسن نصرالله در ادامه سخنان اش افرود که پیروزی های البقا باید با رای شما  پشتبانی شود و مقاومت به حمایت سیاسی نیاز دارد چون توطیه های بین المللی و منطقه ای علیه مقاومت وجود دارد و ولیعهد سعودی، آمریکا و اسراییل برای جنگ افروزی در منطقه پرداخته اند و میلیارد ها دالر را صرف این جنگ می کنند.

در همین حال او افزود که اسراییل و امریکا و عربستان در شکست شان در سوریه و عراق و لبنان ساکت نمی مانند و لبنان همچنان در قلب درگیری قرار دارد.

دبیر کل حزب الله در ادامه گفته که لیست المستقبل و نیروی دولتی همان لیست است که اعلان کرده شما را خلع سلاح کند و آن ها را غیر قانونی اعلام می داند.

سید حسن نصرالله در این سخنرانی اش از تمای افراد و گروه های که و رسانه های که حزب الله را حمایت کردند قدردانی کرد و گفته که از کسانی که با خون شان برای من نامه امضا کرده اند و کسانی که شمشیر و سلاح های خانوادگی شان را فرستادند تشکری می کنم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *