سودان: کشتن مردم بیگناه یمن واجب است

وزیر دفاع سودان در دیدار با سفیرعربستان در خارطوم روز گذشته افزود اعزام نیروهای نظامی سودانی برای حمایت از عربستان در جنگ با یمن  از نظر اخلاقی واجب است.

به گزارش رسانه های سودانی عوض بن عوف وزیر دفاع سودان در دیدار با جعفر بن حسن معلا سفیر عربستان در خرطوم پایتخت این کشور به روز دوشنبه ۷ جوزا در مورد مسایل مختلف از جمله همکاری های بیشتر میان دو کشور بحث و گفتگو کرد.

در حالی وزیر دفاع  سودان شرکت در کشتار کودکان، زنان و سالخورد گان مظلوم یمنی را از لحاظ اخلاقی واجب دانست که یک رسانه خبری این کشور چندی پیش طی گزارش در مورد حضور نظامیان سودانی در یمن گفته بود جنگ یمن هیچ گونه توجیه شرعی، اخلاقی، قانونی و انسانی ندارد نیروهای سودانی هرچی زودتر باید از این کشور بیرون شوند.
این در حالی است که سودان در سال ۲۰۱۵ تعدادی از نیروهای خود را در ازای کمک های مالی عربستان به هدف کمک به این کشور به یمن فرستاد  که تا امروز تعدادی زیاد از آنها کشته شده اند و از چندی بدینسو دولت یمن درپی انتقام از سعودی بود و گفته بود با وجودیکه کشور سودان در فقر شدید به سر میبرد شماری از نیروهایش را به منظور کمک به عربستان به یمن فرستاده است و ریاض هیچ همکاری به خارطوم نمیکند پس باید از این جنگ بی حاصل خارج شویم.
در حال حاضر با شنیدن سخنان وزیر دفاع سودان که حمله برمردم بی دفاع یمن را واجب میداند بنظر میرسد که عربستان به سبب ترس از فروپاشی ائتلاف ضد یمنی و همچنان نزدیک شدن به سودان و قطر وعده کمک های مالی بیشتر را به سودان داده است.
عوف بن عوض وزیر دفاع سودان در حالی کشتار مردم یمن را واجب اعلام کرد که عبدالرحمن الفضیل نمانده مجلس این کشور چندی پیش خواهان عقب نیشنی نیروهای سودانی دخیل در جنگ یمن شد و تصریح کرد که سودان با ائتلاف یکجا شده است که هیچ گاه از آن حمایت نکرده و در آینده نیز نخواهد کرد و جدا از این هیچ کشوری از لحاظ قانونی حق ندارد در امور داخلی سایر کشور ها دخالت کند و سودان به همین دلیل باید نظامیانش را از کشور یمن خارج کند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *