سفیر آمریکا، محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین را تهدید کرد

دیوید فریدمن‌ سفیر آمریکا در فلسطین با لحن تهدید آمیز گفته است که در صورتی که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم اسرائیل مذاکره نکند، واشنگتن او را از سمتش برکنار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این تهدید در حالی انجام شده است که چندین دور مذاکره طی بیش از ۲۰ سال گذشته برای فلسطین بی‌نتیجه بوده و سرانجام دونالد ترامپ در اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد که آمریکا بزودی سفارت خود در تل‌آویو را به قدس منتقل می‌کند.

این اقدام ترامپ سبب شد که موج از واکنش‌های جهانی بر علیه آمریکا ایجاد شود و اکثریت کشورها به شمول سیاست‌مداران آمریکایی این کار ترامپ را اشتباه خواندند.

در همین گفته می‌شود که ترامپ در مراسم انتقال پایتخت رژیم اسرائیل به قدس اشتراک نمی‌کند؛ اما زمان این کار تغییر نخواهد کرد.

فریدمن ضمن تاکید به مذاکره در مصاحبه با هفته‌نامه «شِویع» گفت که صبر آمریکا در برابر عباس به سر آمده و تاکید کرد اگر او مذاکرات صلح با رژیم اسرائیل را ادامه ندهد، واشنگتن فرد دیگری را جایگزین عباس می‌کند.

به نوشته «تایمز اسرائیل» وی با بیان اینکه آمریکا برای جایگزینی عباس، گزینه‌هایی نیز دارد، توضیح داد: «اگر ابومازن تمایلی به مذاکره نداشته باشد، مطمئنم فرد دیگری این کار را خواهد کرد».

طبق بخش‌هایی از این مصاحبه که منتشر شده، سفیر آمریکا در فلسطین همچنین افزود: «اگر عباس خلأ (قدرت) ایجاد کند، مطمئنم فرد دیگری جای او را پر خواهد کرد و آنگاه ما (روند سازش را) پیش خواهیم برد».

این اولین بار است که یک مقام آمریکایی بعد از قطع رابطه عباس با تیم مذاکره کننده واشنگتن به‌خاطر اعلامیه قدس، به طور رسمی درباره تغییر وی هشدار می‌دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *