روسیه برای باسازی عراق اعلام آمادگی کرد

مسکو برای بازسازی عراق اعلام آمادگی نشان داده، این مطلب را  وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای عراقی خود بر آمادگی مسکو برای مشارکت در بازسازی عراق و طرح های اقتصادی این کشور تاکید کرد.

به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف امروز در دیدار با ابراهیم جعفری، گفت: از اینکه پس از شکست گروه تروریستی داعش، دوستان عراقی به مبارزه با باقیمانده دسته های پراکنده تروریستی می پردازند، خرسندم.

وی گفت:در دوره کنونی باید توجه را به بازسازی اقتصاد و زیرساخت های اساسی و مسائلی متمرکز کرد که برای برقراری زندگی عادی در عراق، ضروری است.

لاوروف با بیان اینکه در این تلاش ها از شما پشتیبانی می کنیم، افزود: از اقدام های حیدر العبادی نخست وزیر عراق و دولت این کشور برای تامین سازش ملی و فعالیت حکومت به گونه ای که در آن منافع همه گروه های قومی و مذهبی مورد توجه قرار گیرد، حمایت می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: خواهان آنیم که همه بازیگران خارجی از این فرآیندها با احترام کامل به حق حاکمیت و تمامیت ارضی عراق حمایت کنند.

به گزارش تاس، ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق نیز گفت: بغداد به توسعه روابط روسیه و عراق ازجمله گسترش همکاری های اقتصادی امیدوار است.

وزیر خارجه عراق برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی روسیه و عراق به مسکو سفر کرده است. این نشست قرار است فردا به ریاست ابراهیم جعفری و دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه برگزار شود.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *