روابط میان روسیه و آمریکا بخاطر صلح در سوریه بهبود پیدا خواهد کرد؟

فرانک والتر اشتاین مایر، رییس جمهور آلمان گفته است که تا روابط میان روسیه و آمریکا بهتر نگردد سوریه  شانسی برای دست یابی به صلح نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از ایرنا، اشتاین مایر، در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد بیان داشت که بدون اشتراک کشورهای خاورمیانه اتفاقی رخ نخواهد داد ولی بدون کشورهای ابر قدرت جهان هیچ صلح به میان نخواهد آمد کشورهای بزرگی چون آمریکا و روسیه مسُولیت بیشتری دارند و نیاز است اولین گام ها را بردارند.

او همچنان افزود: ولادیمیر پوتین و همتایی آمریکایی اش مسُولیت های در جهان دارند  اگر راه حلی در باره اختلافات شان نیابند چانسی برای بهبودی اوضاع سوریه نخواهند داشت.

این در حالی است که بامداد روز شنبه  آمریکا، انگلیس و فرانسه تعدادی از اهداف در سوریه را به بهانه شیمیایی بودن در حومه شهر دوماف مورد هدف خود قرار دادند که این کشور ها بیش از ۱۰۰ موشک زمین را به هوا و کروز به سوی سامانه سوریه  پرتاب نمودند که سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند.

در همین حال کشورهای غربی رییس جمهور سوریه را به حمله های شیمیایی در دوما متهم  میکند اما بشراسد این اتهامات را رد نموده و از سازمان های منع سلاح شیمیایی خواستار پی گیری و تحقیق در باره حمله به سوریه شده است.

درعین حال ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به روز شنبه گفته است که «حملات انجام شده نقض کننده اصول و قوانین بین المللی بوده است.»

حملات هوایی آمریکا و متحدانش به شکل حملات موشکی و حملات با استفاده از جنگنده‌های این کشورها بوده که وارد حریم هوایی سوریه نشده‌ و موشک‌های خود را خارج از مرزهای سوریه شلیک کردند و این حملات متمرکز به سه منطقه حمص، دمشق وحمات بوده است. مسئولان آمریکایی می‌گویند در این حملات بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ موشک به مواضع نظامی و پایگاه‌های ارتش سوریه شلیک شد و جنگنده‌های میراژ فرانسه و تورنادو انگلیس در کنار بمب‌افگن‌های بی‌-۱ آمریکایی از آسمان و کشتی‌های نظامی آمریکا در دریای مدیترانه در حمله مشارکت داشتند.

 

 

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *