دولت سوریه از شهروندانش خواست دوباره کشورشان بازگردند

وزارت خارجه سوریه با در خواست از شهروندانش که  بیرون از مرزهای این کشوربسرمیبرند گفت کسانیکه به سبب حملات تروریستی مجبور به ترک کشورشان شده بودند میتواند بدون نگرانی دوباره به سرزمین شان برگردند.

به گزارش خبرگزار خاورمیانه، یک منبع موثق از وزارت خارجه سوریه اعلام کرده است که مناطق که تحت کنترول گروه های تروریستی موجود در سوریه حالا به گونه کامل پاکسازی شده اند به همین دلیل شهروندان سوری که به سبب جنگ های داخلی مجبور به ترک کشور شان شده بودند میتوانند با خاطر آسود دوباره به میهن خود بارگردند.

در این گزارش آمد است که ارتش و نیروهای مسلح سوریه  با راه اندازی عملیات نظامی موفق به پاک و آزاد سازی بسیاری از مناطق تحت سلطه تروریستان شدند و آواره گان که در نتیجه درگیری ها بیجا شده بودند را به قریه هایشان بازگردانیدند.

از سوی دیگر نهاد ها حقوق بشر و جامعه بین الملل مسوول هستند که شرایط بازگشت شهروندان سوریه به کشورشان را مهیا کنند و در ضمن دولت سوریه نیز مسوول تامین امنیت، سلامت، نیازهای روزانه مردم خود است وبرطرف کردن این نیاز ها لازم به ایجاد شفاخانه ها و مکاتب است.

این در حالی است که دولت سوریه از جامعه بین الملل و نهادهای حقوق بشر خواسته است تا تحریم ها واقدامات یک طرفه و تحمیلی بالای ملت سوریه را لغو کند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *