دسیسه چینی برای ضربه به حزب الله

روزنامه السفیر لبنان در گزارشی نوشت، فردی به نام «ابراهیم» افسر جدا شده از ارتش سوریه، در بازجویی ها اعتراف کرده است که به عنوان یکی از سرکردگان گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» با سرکردگان جبهه النصره از جمله «ابومالک التلی» فرمانده این گروه تروریستی در ارتفاعات عرسال لبنان همکاری داشت و اتاق عملیات مشترکی برای حمله به محل تلاشی های ارتش لبنان و به اسارت گرفتن نظامیان لبنانی تشکیل داده بود.

ابراهیم که با لقب «ابوالنور» شناخته می شد، اعتراف کرده است که «ارتش آزاد سوریه» در چند انفجار داخل خاک لبنان نقش داشته اما هدف فقط حزب الله بوده است.

ابراهیم که قبل از جدا شدن از ارتش سوریه یک افسر توپخانه بوده است، می گوید: یکی از افسران سعودی اتاق عملیات «موک» معروف به «ابوجمیل» و معاونش « ابوعبیده» او را مامور کردند تا همه مواضع حزب الله در منطقه بعلبک لبنان را شناسایی کند و وعده دادند هر مقدار پول نیاز داشته باشد، تامین می کنند.

بر این اساس ابراهیم و چند افسر جدا شده دیگر از ارتش سوریه اقدامات خود را برای شناسایی کامل منطقه و به طور مشخص مواضع حزب الله شروع کردند و همزمان فهرستی از تجهیزات مورد نیاز از جمله موشک ها و موترها و صندوقهای بمب گذاری شده را از گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره خریداری کردند.

«بسام .م» یک افسر جدا شده از ارتش سوریه، نخستین عملیات را با هماهنگی و همکاری جبهه النصره انجام داد و با موشک پایگاه های حزب الله در بلندی های شهرک های بریتال و نحله در شرق لبنان را هدف گرفت.

ابوالنور تاکید کرد: همزمان ابوجمیل و ابوعبیده دو سعودی که با سرویس ها  امنیتی آمریکا و اسرائیل ارتباط داشتند، از ما خواستند تا به یک «مرغداری» حمله کنیم.

وی افزود: سرویس امنیتی اسرائیل معتقد بود که حزب الله در داخل یک ساختمان سفید رنگ در این مرغداری مقدار زیادی سلاح از جمله موشک های پیشرفته ذخیره کرده است.

براین اساس مراحل آمادگی ابراهیم و دار و دسته اش برای حمله به این هدف شروع شد و یکی از اهالی بعلبک که مواد غذایی آنها را تامین می کرد، درخواست شد تا با همکاری تعدادی دیگر عملیات شناسائی این مرغداری و چند مرکز دیگر حزب الله در بعلبک را انجام دهند و تماس بین آنها از طریق یک دستگاه تلفن «نوکیا» معروف به «فانوس» صورت می گرفت.

«علی . ص» از اهالی بعلبک که خود را راننده تاکسی معرفی کرده بود، به همراه چند تن از دوستانش تصاویر (عکس و ویدیو) مراکز و محل تلاشی حزب الله از جمله ساختمان سفید رنگ را در اختیار ابوالنور قرار دادند.

پس از مدتی «علی . ص» مامور شد تا یک صندوق بمب گذاری شده را در یکی از مراکز حزب الله قرار دهد و بعد از روشن کردن فتیله انفجاری محل را با یک موترسایکل به سرعت ترک کند.

راننده این موترسایکل هم «اسماعیل . غ» تبعه سوریه و عضو گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره بود.

این عملیات موفقیت آمیز نبود و صندوق بمب گذاری شده منفجر نشد و به همین دلیل ابوالنور از علی خواست تا خود را برای تکرار ماموریت در یک ماه بعد آماده کند.

در جریان عملیات دوم یکی از نگهبانان به آنها مشکوک می شود و در نتیجه تیراندازی علی از ناحیه لگن و اسماعیل از ناحیه گردن زخمی و بازداشت می شوند.

السفیر نوشت که این دو عنصر تروریست دیروز در دادگاه اعتراف های خود را رد کردند؛ درحالی که اعترافاتشان با یکدیگر مطابقت داشت.

این روزنامه لبنانی افزود: ابراهیم حتی اعترافش را در خصوص مشارکت در عملیات ترور انجینر «حسام خوش نویس» رئیس ستاد بازسازی ایران در لبنان انکار کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *