«خرس» گروه تروریستی  داعش و «طراح حمله ۱۱ سپتامبر» در سوریه دستگیر شد

به گفته مقامات کشور سوریه یک فرمانده ارشد گروه تروریستی داعش مقلب به خرس داعش بازداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه رسانه های سوریه، گزارش دادند که به روزجمعه (۳۱ حمل) خبر داده اند که نیروهای کردی سوریه یکی از مقامات ارشد گروه های تروریستی داعش در سوریه که عامل حمله ۱۱ سپتمبر نیز بوده است را دستگیر کرده اند.

گزارش ها میرسانند که اریک باهون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا این خبر را تایید کرده است.

محمد حیدر زمار یکی از فرمانده هان ارشد گروه تروریستی داعش است که تحصیلاتش را در کشور آلمان فرا گرفته و در رشته میخانیکی به پایان رسانیده است.

این شخص فعالیت های خود را از کشور آلمان شهر آمبورگ و دعوت جوانان عرب به یکجا شدن با گروه های جهاد کننده  آغاز نمود و بعد ها با پیوستن به گروه های ترویستی اسلام گرا چون ‘الطلیعه’ و ‘القاعده’ اقدامات جنگجویانه اش را تا کشور های دیگر که افغانستان را نیز شامل میشود ادامه داده است.

زمار همچنان یکی از طراحان اصلی ۱۱ سمپتمر میباشد.

به گفته رسانه های سوریه محمد حیدر زمار یک ماه قبل توسط نیروهای دمکراتیک سوری در شرق کشور سوریه دستگیر شده است که هنوز از جزئیات دستگیری و حالت وی اطلاعاتی در دست نیست.

قابل یاد آوری است که زمار مشهور خرس گروه داعش در سوریه قبل از این ها چندین بار به اتهام راه اندازی حملات تروریستی در کشورها مختلف دستگیر و آخرین بار  بر اساس مبادله اسیران با گروه تروریستی احرار الشام رها گردیده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *