حضور گروه تروریستی داعش در شمال حواس روسیه پرت کرده است

در نشست که وزیران خارجه روسیه و پاکستان داشتند از حضور گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان اظهار نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از رسانه‌های روسی، روسیه به تازه‌گی در نشستی که میان وزاری خارجه روسیه و پاکستان در روسیه برگزار شده بود از ایالات متحده امریکا و ناتو انتقاد کرده‌است که حقیقت را در مورد نفوذ روز افزون گروه داعش در شمال افغانستان پنهان می‌کند.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه‌ی روسیه در این نشست گفت که کشورش به خاطر افزایش حضور و نفوذ گروه تروریستی داعش «بسیار حواس‌پرت» شده است.

به گفته‌ی لاوروف حضور گروه تروریستی داعش در شمال و شرق افغانستان «جدی» است و هم‌اکنون تعداد این گروه به یک هزار تن رسیده است.

لاوروف گفت: این دقیقاً در مرزهای همسایه‌های آسیای مرکزی ما است. این خطر ورود هراس‌افگنان به آسیای مرکزی را افزایش می‌دهد، جایی که برای آنان دشوار نخواهد بود تا به روسیه و پیش‌تر از آن هم برسند.

در همین حال خواجه محمدآصف، وزیر خارجه‌ی پاکستان گفته است که حضور غیرقابل کنترل گروه تروریستی داعش در افغانستان باعث نگرانی کشورش شده است.

همچنان وزارت خارجه پاکستان نیز گفته که داعش برای کشورهای منطقه تهدید جدی می‌باشد و خاطر نشان ساخته که اگر جلو آن گرفته نشود، خیلی هشدار دهنده می‌باشد.

این در حالیست که ماه گذشت آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران نیز در سخنرانی خود گفت آمریکا بخاطر توجیه حضور خود در منطقه و ایجاد امنیت برای اسرائیل، در حال انتقال اعضای گروه تروریستی داعش به افغانستان است.

خامنه‌ای گفت که کشتار اخیر در افغانستان جز همین نقشه است و تاکید کرد که آمریکا به‌دنبال آن است که این منطقه روی خوش نبیند و دولت‌ها و ملت‌های منطقه به خود مشغول باشند تا به فکر معارضه با اسراییل نیفتند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران تصریح نمود: امریکایی‌ها خود عامل اصلی ناامنی در افغانستان هستند و کشتارهایی که به اسم مذهب در این منطقه از حدود بیست سال قبل انجام گرفت، مستقیم یا غیرمستقیم بوسیله عوامل امریکا بود و اکنون نیز به‌دنبال آن هستند که با ایجاد ناامنی، حضور خود را تأمین کنند و اهداف سیاسی و اقتصادی‌شان را پیش ببرند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *