تماس تلفنی اردوغان و ترامپ در خصوص حمله چند ملیتی سوریه

رجب طیب اردغان، رییس جهمور ترکیه شب گدشته  طی تماس تلفونی که با دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در مورد تحولات اخیر سوریه و اقدامات نظامی امریکا روسیه گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، ، روسای جمهور ترکیه و امریکا شام چهار شنبه (۲۲ حمل )در تماس تلفونی گفت‌وگو کردند و هدف از این گفت‌وگو در مورد تحولات اخیر سوریه و تهدید امریکا علیه روسیه به بهانه ای حمله شیمیایی این کشور بر دوما.

به نقل از آناتولی، منابعی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه هدف این گفت‌وگو را لزوم ارتباط نزدیک دو کشور درخصوص حمله چندملیتی به سوریه  گفته است.

در همین حال چندی پیشتر منابع ترکیه‌ای از احتمال حضور مستقیم یا غیرمستقیم آنکارا در اقدام نظامی علیه سوریه به رهبری آمریکا، خبر داده بودند.

این در حالی است که تروریست‌ها شنبه هفته گذشته با گاز اشک آور که گفته شد مواد شیمیایی در خود داشت به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به ۱۰۰ نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.

در این حمله امریکا روسیه را متهم کرد و تنش ها بین امریکا و روسیه به اوج خودش رسید و این دو کشور درنیم قدمی جنگ قرار گرفتند

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *