السفیر لبنان: مصر هم وارد جنگ سوریه شد

 روزنامه لبنانی السفیر با بیان اینکه «پیش قراولان ارتش مصر وارد سوریه شده اند»، نوشت که تاکنون ۱۸ خلبان مصری به پایگاه هوائی ارتش سوریه در حماه پیوسته اند تا از دولت این کشور علیه تروریست ها حمایت کند.

این روزنامه اضافه کرد: انتظار می رود یک دیپلمات بلند پایه مصری که احتمالا «سامح شکری» وزیر خارجه مصر یا یکی از معاونان ارشد او باشد، بزودی وارد دمشق شود.

السفیر خاطرنشان کرد: مصری ها تصیمم گرفته اند در وضعیت منطقه ساکت ننشینند و به همین دلیل تصمیم گرفته اند بجای نظارت و ارزیابی جبهه شام و ارتباط آن با امنیت ملی خود، به تدریج وارد نبرد سوریه شوند و با تروریست ها بجنگند.

این روزنامه لبنانی تصریح کرد که بر همین اساس از ماه دوازدهم کنونی میلادی نیروهای مصری در پایگاه هوائی حماه کار خود را شروع کرده و یک گروه متشکل از ۱۸ خلبان مصری به نیروهای ارتش سوریه در این پایگاه پیوسته اند و تخصص بیشتر آنها در خصوص چرخبال ها است.

السفیر تاکید کرد که تاکنون نمی توان گفت که خلبانان مصری عملیات هوائی را در سوریه شروع کرده اند اما پیوستن آنها به پایگاه حماه قطعی است و بیانگر تصمیم جدی مصر برای تسریع در پیوستن نیروهایش به نیروهای دولت سوریه است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *