از پرتاب کفش به سمت بوش؛ تا نامزاد انتخابات پارلمانی عراق

خبرنگاری که در سال ۲۰۰۸ سمت جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور پیشین امریکا کفش خود را پرتاب کرده بود، نامزد انتخابات پارلمانی عراق شد.

منتظر الزیدی خبرنگار شبکه تلویزونی البغدادیه، شخصی که در سال ۲۰۰۸ میلادی به سوی جورج بوش کفش پرتاب نمود که باعث  شهرت جهانی وی گردید

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه رسانه های عراقی، گزارش داده اند خبرنگار عراقی که در دسامبر سال ۲۰۰۸ میلادی با کشف به جورج بوش حمله ور شد در حال حاضر با شعار( مبارزه علیه اشغال گری آمریکا) کاندید انتخابات پارلمانی عراق شده است.

این خبرنگار مخالف سرسخت حضور نظامیان آمریکا در عراق است و شعارهایش در کمپاین های انتخاباتی مبارزه با اشغال گرای آمریکا ومبارزه با فساد در عراق است.

منتظر الزیدی که با پرتاب کفش به سوی جورج بوش به شهرت رسید و حتا منجر به چند سال حبس وی گردید در ماه اپریل سال روان در صفحه فیسبوک اش در خصوص آمریکا چنین نوشت کاخ سفید یک نهاد احمق با موشک های هوشمند است.

او بعداز رهای از زندان در یک مصاحبه گفته بود که یک موسسه برای قربانیان عراقی که توسط ارتش آمریکا کشته شده اند تاسیس کرده و در صدد بازداشت نمودن بوش و تونی بلر نخست وزیر پیشین انگلیس میباشد.

این خبرنگار در سخنرانی های انتخاباتی اش گفته است که عراق بر تروریسم پیروز گردید حال نوبت مبارزه با غول فساد است.

این خبرنگار و کاندید انتخابات پارلمانی عراق در حالی شعارهای مبارزه با اشغال گرای آمریکا را سر میدهد که آمریکایی ها در سال ۲۰۰۳ میلادی بر بنیاد بهتان های بی اساس بر خاک عراق حمله کردند و بهتان های که هیچ وقت به اثبات نرسید.

در همین حال این اقدام دلیرانه الزیدی بعد ها به نمادی آزادی خواهانه و اعتراض علیه اشغال گرایان چون آمریکا در عراق مبدل خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *