هدف قرار گرفتن مواضع نیروهای حامی دولت سوریه از سوی ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش 

خبرگزاری ایرنا از بیانیۀ ائتلاف بین‌المللی در برابر گروه تروریستی داعش با سرکردگی آمریکا خبر می‌دهد. در این بیانیه به بامداد روز پنجشنبه اعلام شده است، آمده که این ائتلاف طی حملات هوایی مواضع نیروهای حامی دولت سوریه را هدف قرار داده است.
همچنان در بیانیۀ این ائتلاف آمده است: نیروهای ائتلاف بین‌المللی به همراه نیروهای دموکراتیک سوریه که متشکل از گروه‌های متحد در شمال و شرق سوریه به شمار می‌روند، در فاصلۀ هشت کیلومتری شرق خط منطقۀ کاهش تنش در رود فرات مورد حمله قرار گرفتند.
این بیانیه افزوده است: ائتلاف بین‌المللی حملاتی را در برابر نیروهای مهاجم، در دفاع از نیروهای ائتلاف و شریکان ائتلاف در مبارزه با گروه تروریستی داعش و در پاسخ به این اقدام تهاجمی آن‌ها انجام دادند.
این ائتلاف حمله به مقر فرماندهی نیروهای دموکراتیک سوریه را غیر قابل توجیه عنوان کرده است. گفته می‌شود منابع رسمی دولت سوریه، هنوز در برابر این اقدام و بیانیۀ ائتلاف در برابر گروه تروریستی داعش واکنشی نشان نداده است.
نیروهای دموکراتیک کرد سوریه از نیروهای مورد حمایت آمریکا به شمار می‌آیند و در شمال سوریه مستقر هستند. سوریه از حدود هفت سال پیش با حضور گروه‌های مسلح و تروریستی همچون گروه تروریستی داعش و تحریرالشام (جبهه النصره) که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می‌شوند، با بحران روبه‌رو است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *