روسیه به ارتش سوریه موشک‌های «اس۳۰۰» میدهد

پس از آن که آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه حمله موشکی انجام دادند، روسیه متقاعد شد که باید به سوریه موشک‌های «اس ۳۰۰» بدهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با بی بی سی گفته است که حملات موشکی ائتلاف غربی به سوریه مقامات مسکو را متقاعد کرده که روسیه باید هر کمکی که لازم است به ارتش سوریه انجام دهد تا آنها بتوانند تجاوزات خارجی را دفع کنند.

لاوروف در ادامه گفته است که رئیس جمهور پوتین ازهم اکنون در مورد امکان تحویل تجهیزات موشک «اس-۳۰۰» به سوریه صحبت کرده است.

وی در مصاحبه خود خاطر نشان کرد که  چند سال قبل مسکو به درخواست شرکای غربی تصمیم گرفت تا از ارسال این موشک‌ها به سوریه خودداری کند، ولی اکنون، زمانی که آمریکا، انگلیس و فرانسه مبادرت به تجاوز نظامی نفرت انگیز به سوریه کرده‌اند، ما دوباره متقاعد شده‌ایم که کشور سوریه نیاز به دفاع مطمئن از خود دارد و برای این منظور مسکو همه اقدامات لازم را مورد بررسی قرار می‌دهد

همچنان وزیر خارجه روسیه در مورد حمله شیمیایی به دوما گفت که این حمله یک نمایش و بهانه بود و تاکید کرد که هیچ حمله شیمیایی در دوما صورت نگرفته است.

در همین حال سرگئی لاوروف در مورد حمله موشکی آمریکا گفت که که دو سوم موشک‌های شلیک شده به سوریه در حملات ۱۴ اپریل توسط پدافند هوایی سوریه نابود شدند.

اس – ۳۰۰(به روسی: С – ۳۰۰) یک سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست که در اواخر دهه ۱۹۷۰ توسط شرکت همکاری‌های صنعتی آلماز برای نیروی دفاع هوایی شوروی ساخته شد. مدل‌های مختلف این موشک در نام‌گذاری ناتو با نام‌های سام ۱۰، سام ۱۲ و سام ۲۰شناخته می‌شوند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *