روسیه با دادن اس ۳۰۰ سوریه را حمایت نظامی میکند

روزنامه کامرسانت مسکو به نقل از یک دیپلمات  روسی نوشت است روسیه تصمیم دارد در آینده نزدیک موشک های اس ۳۰۰ خود را به صورت رایگان در اختیار سوریه قرار دهد.

این روزنامه امروز دوشنبه(۳ ثور) به نقل از دو مقام نظامی این کشور نوشت جابجای تجهیزات اس ۳۰۰  در دمشق و مناطق که این تسلیحات در آن جا قرار خواهد گرفت را پوشش دفاعی میکند.

گفته میشود که موضوع تسلیم نمودن موشک های اس ۳۰۰ به سوریه در سطح سیاسی قرار داشت که اکنون حل شده است.
به نوشته این روزنامه روسی، دولت سوریه توان پرداخت هزینه برای خرید این اس ۳۰۰ ها را ندارد از همین رو روسیه هم قصد ندارد که در مقابل وام بدهید و میخواهد که این پدافند ها را به صورت رایگان به منظور کمک به سوریه واگذار کند.
این در حالی است که روسیه و سوریه در سال ۲۰۱۰ میلادی قرارداد خرید این موشک ها را امضا نموده بودند اما به پیشنهاد اسرائیلی ها این قرارداد فسخ و پول پیش پرداخت دوباره به سوریه داده شد.
در همین حال سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اظهار داست که پس از حمله موشکی مثلث غرب روسیه در قبال واگذاری این پدافند ها به سوریه هیچ تعهد اخلاقی ندارد.
روسیه این اس۳۰۰ ها را در حالی به سوریه به صورت رایگان واگذار میکند که چندی پیش سوریه به بهانه استفاده سلاح های شیمیایی مورد حمله موشکی آمریکا و هم پیمانانش قرار گرفت که نه تنها این حملات تلفاتی در پی نداشت بلکه باعث تیر تر شدن روابط میان مسکو و واشنگتن گردید واز سوی هم این حرکت ترامپ باعث خدشه دار شدند اعتبار آمریکا در جهان شد.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *