اعتصاب غذایی ۵۰۰ زندانی در بحرین

حدود ۵۰۰ زندانی در اعتراض به بد رفتاری نیروهای رژیم آل خلیفه، دست به اعتصاب غذایی در زندان «جو» در بحرین زدند.

به گزارش بخش بین الملل خبرگزاری خاورمیانه، «احمد الوداعی» مدیر موسسه حقوق و دموکراسی بحرین می گوید که این زندانیان در زندان مرکزی «جو» از یک هفته بدینسو در پی بد رفتاری نیروهای رژیم آل خلیفه و محدودیت‌هایی که برای تماس با خانواده هایشان انجام شده است، دست به اعتصاب غذایی زدند.

الوداعی، در صفحه توئیتر خود نگاشته است که این زندانیان خواستار متوقف کردن فشارها به هنگام تماس، حفظ حریم خصوصی، اجازه برگزاری آیین‌های مذهبی و در اختیار قراردادن وسایل بهداشت شخصی در کانتینرهای زندان هستند.

پیش از این موسسه ملی حقوق بشر بحرین گفته بود که وضعیت بهداشتی بازداشت شدگان در زندان مرکزی «جو» را بر اساس وظایف گسترده و صلاحیت خود در حمایت و ارتقای حقوق بشر زیر نظر دارد.

گزارش سازمانهای بین المللی حقوق بشر تائید می‌کند که روش‌های انتقام جویانه مقامات بحرینی با استفاده از روشهای مختلف شکنجه، سوء استفاده، تهدید و انجام رفتار غیر انسانی و عدم رعایت حداقل استندردها برای درمان زندانیان، همچنین شرایط ناعادلانه و بی‌توجهی به شکایت زندانیان و خانواده‌های آنها و موسسات ملی حقوق بشر در خصوص زندانیان سیاسی این کشور ادامه دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *