آمریکا نمی‌خواهد که روسیه به ترکیه «اس ۴۰۰» بدهد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا با جبر هدف جلوگیری از اجرای قرارداد فروش پدافند موشکی اس ۴۰۰ به ترکیه را دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از ایرنا، وزیرخارجه روسیه،در یک کنفرانس خبری با کارین کنایسل همتای اتریشی اش با اشاره به موضوع جلوگیری از فروش موشک های اس ۴۰۰ روسی به ترکیه افزود اویس متیچل دستیار امور اروپا  و آسیا وزیرخارجه آمریکا، آنکارا را تهدید نموده است که اگر بخواهد از روسیه این تجهیزات را خریداری نماید تحریم خواهد شد.

سر گئی لارووف اضافه نمود سیاست آمریکا در مورد مانع شدن قرارداد فروش سلاح های اس ۴۰۰ روسیه به ترکیه روشن است هدف از این کار برتری جوی بازار های تسلیحهاتی آمریکایی در بازار های جهانی میباشد.

این در حالی است که روسیه با ترکیه قرارداد فروش اس ۴۰۰ و تجهیزات را امضا نموده است و گفته میشود تا سال ۲۰۲۰  سلاح ها به این کشور تسلیم داده خواهد شد.
از سوی هم لاوروف در مورد میانجیگیری اتریش در خصوص اختلافات روسیه  با غرب در رابطه به تنش های سوریه اظهار بی اطلاعی نمود.

او در این خصوص افزود سوریه تنها نیازمند حل تنش ها میان طرف های درگیر در داخل کشور که بر اساس توافق انجام شده بشار اسد باید پشت میز مذاکره بنشیند و مذاکره نماید و طبق قطعنامه شورای امنیت روسیه هم در این زمینه همکاری مینماید.

بنابر این برای حل مسایل میان روسیه و غرب در خصوص بحران سوریه نیاز به میانجگیری اتریش وجود ندارد اما با مشارکت فعال کشور اتریش در ایجاد بستر امن صلح آمیز برای بحران های کنونی احترام قایل هستیم.

این در حالی است که آمریکا در حمله موشکی هفته گذشته بالای خاک سوریه ادعا نمود که هدف از این حمله هدف قرار دادن پایگاه های روسیه در سوریه بوده است اما با وجود پرتاب بیش از ۱۰۰ موشک هیچ تلفاتی در پی نداشته است که از ۱۰۰ موشک شلیک شده بیش از ۷۰ موشک از سوی سوریه نابود شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *