پارلمان اروپا، نقض آتش‌بس و حملات عربستان به یمن را محکوم کرد

پارلمان اروپا در بیانیه‌ای حملات هوایی تحت رهبری عربستان به یمن و محاصره دریایی اعمال شده بر این کشور را محکوم کرد.

farhangnews_129376-366746-1433245944پارلمان اروپا در بیانیه‌ای حملات هوایی تحت رهبری عربستان به یمن و محاصره دریایی اعمال شده بر این کشور را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه خبری سبأنت، در پی تداوم حملات جنگنده‌های سعودی به یمن به رغم اعلام آتش‌بس در این کشور، پارلمان اروپا بر لزوم توقف تمامی عملیات‌های نظامی در یمن در سریع‌ترین زمان ممکن و ارائه حمایت مطلوب به یمنی‌ها تاکید کرد.

این نهاد با درخواست از تمامی یمنی‌ها برای حل اختلافاتشان از طریق گفت‌وگو و دوری از خشونت، از تمامی طرف‌های خارجی خواست به صورت مثبت در یمن عمل کنند.

پارلمان اروپا در بیانیه خود بر لزوم عدم هدف قرار دادن مکان‌های تاریخی در یمن و حفاظت از آنها تاکید کرد.

در این بیانیه حملات تروریستی داعش به مساجد صنعاء و صعده که به کشته و زخمی شدن صدها تن انجامیده است و همچنین اقداماتش در اشاعه اندیشه انحرافی محکوم شده است.

پارلمان اروپا اعلام کرد که از تلاش‌های سازمان ملل و اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن و تلاش عمان برای برقراری آتش‌بس به عنوان نخستین گام جهت گشودن باب مذاکرات حمایت می‌کند.

در این بیانیه تاکید شده است که تنها راه برون‌رفت از بحران یمن روند سیاسی فراگیر با حضور همگان است که از طریق آن اختلافات حل شده و قدرت به صورت عادلانه میان تمامی طرف‌ها تقسیم شود و دولت وحدت ملی تشکیل شود که صلح را باز گرداند و مانع از نابسامان‌تر شدن اوضاع اقتصادی شود و نیازهای انسانی را حل و فصل کند.

پارلمان اروپا از تمامی طرف‌ها خواست تا به قوانین بین‌المللی در درگیری‌ها احترام بگذارند و زیرساخت‌های غیرنظامی به ویژه نهادهای درمانی و بخش‌های آب‌رسانی را هدف قرار ندهند و از ساختمان‌های دولتی برای اهداف نظامی استفاده نکنند و به گروه‌ها و سازمان‌های امدادرسانی کمک کنند.

این نهاد همچنین خواهان انجام تحقیقات در مورد تمامی نقض‌های قانون حقوق بشر شد.

Author

About Author