نماینده پارلمان اروپا از شعارهای دروغین رئیس جمهور این کشور انتفاد کرد 

رئیس جمهور فرانسه با شعار های آزادی، برابری و برادری که در پارلمان این کشور ایراد کرد، مورد انتقاد شدید یک نماینده پارلمان اروپا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه فلیپ لامبر درختم سخنان امانول مکرون، در میان نمایندگان پارلمان اروپا خطاب به او گفت آقای رئیس جمهور شما گفتید که برای اروپا خیر و صلاح میخواهید و باید از امروز آغاز نماید اما عملکرد شما درکشورتان به گونه ای دیگریست شما در کشور خودتان به عدالت، برابری و آزادی لطمه وارد نموده اید زیرا در کشورتان شهروندان تان به سبب یک سوءظن کوچک مورد بازپرسی قرار می‌گیرند و یا حبس خانگی و یا زندانی میگردند؛ پس آزادی کجاست از کدام برابری حرف  میزنید؟

نماینده پارلمان اروپا در ادامه گفت که شما به افرادی سلاح میفروشید که  از آن برای جنگ با مردم و همسایگان شان استفاده مینمایند زمانیکه خیمه های مهاجران را می درید و به جای پذیرش آنها را از کشورتان بیرون می اندازید برادری و آزادی کجاست؟

او با انتقاد شدید از گفته های مکرون افزود من یک طناب کوهنوردی را به عنوان هدیه برتان میدهیم طنابی که کوهنوردان آنرا به کمر خود بسته به بلندترین قله کوه صعود میکنند.

این نماینده پارلمان اروپا این کنایه را به این خاطر به رئیس جمهور فرانسه گفته که مکرون در جریان کمپاین های انتخابی خود در موارد مختلف به طناب های کوهنوردی اشاره نموده بود.

این در حالیست که منتقدان عربستان سعودی در جامعه جهانی این کشور را به «جنایت جنگی» در یمن متهم می‌کنند، فرانسه نیز از سوی منتقدان این کشور به دست داشتن در این «جنایت» از طریق تأمین سلاح متهم شده است. در واقع فرانسه با فروش سلاح به عربستان و سایر متحدان عرب این کشور، به عنوان آتش‌بیار معرکه یمن معرفی می‌شود.

ده سازمان حقوق بشری بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، داکتران بدون سرحد و اتحادیه جهانی حقوق بشر از فرانسه خواسته‌اند تا مجوز فروش تمام سلاح‌هایی را که به منظور استفاده در جنگ یمن خریده می‌شوند، لغو کند تا آنها بتوانند مراکز را برای کمک‌رسانی به جنگزدگان ایجاد کنند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *