نارضایتی آلمانی ها از عملکرد اتحادیه اروپا

بر اساس یک نظر سنجی ۴۲ در صد از شهروندان آلمانی خواستار برگزاری همه پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از نشریه “دی سایت”، بر اساس نتایج جدیدترین نظر سنجی، حدود دو سوم شهروندان آلمانی از شرایط اتحادیه اروپا ناراضی بوده و آن را در مسیر غلطی ارزیابی می کنند.

بر اساس نتایج این نظر سنجی که به سفارش موسسه کوربر و از طرف انستیتوت TNS انجام شده است، ۶۲ درصد شهروندان آلمانی اتحادیه اروپا را در مسیر درستی ارزیابی نمی کنند. ۷۳ درصد آلمانی ها نیز بر این عقیده اند که آلمان از طرف دیگر کشورهای اروپایی در سیاست پناهندگان تنها گذاشته شده است.

بیش از دو سوم شهروندان آلمانی نیز انسجام اعضای باقی مانده در اتحادیه اروپا را از طریق تصمیم انگلیس برای خروج از این اتحادیه تضعیف شده ارزیابی می کنند.

۵۹ درصد از شهروندان آلمانی نیز بر این عقیده اند که آلمان باید نقش رهبری خود در اروپا را گسترش دهد. حدود یک چهارم شهروندان آلمانی نیز از نفوذ روزافزون جنبش های منتقد اروپا استقبال می کنند.

تقریبا تمام شهروندان آلمانی (۹۶ درصد) خواستار یک اتحادیه اروپای شفاف تر و نزدیک تر به شهروندان هستند. ۷۹ درصد نیز اتحادیه اروپا را به عنوان پروژه صلح ارزیابی کرده و ۷۱ درصد نیز آن را جامعه ارزشی می دانند.

در عین حال ۶۴ درصد شهروندان آلمانی گسترش اتحادیه اروپا را رد می کنند، ۸۲ درصد نیز مخالف عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا هستند.

در ماه نوامبر تنها ۲۸ درصد شهروندان آلمانی مسئله پناهندگان را به عنوان بزرگترین چالش ارزیابی کرده و در اکتبر ۴۶ درصد چنین ارزیابی را داشتند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *