موگرینی: اروپا نیازمند مهاجر است

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا سیاست درهای بسته را یک سیاست نادرست دانسته تاکید کرد اروپا با جمعیت رو به پیری خود نیاز به مهاجر دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری فرانسه، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت: به باور من اروپایی‌ها باید متوجه شوند که ما برای اقتصادمان به مهاجرت نیاز داریم؛ چرا که سن جمعیت قاره ما رو به پیری است.

وی گفت: از آغاز سال میلادی جاری، حدود ۸۵۰۰ تن برای ورود به اتحادیه اروپا در آب‌های اطراف این قاره رها شدند و توانستند خود را به سواحل قاره سبز برسانند؛ در حالی که در میان این جمعیت دست‌کم ۲۲۷ تن کشته یا مفقود شده‌اند.

موگرینی افزود: آفریقا نیز به نوبه خود باید هزینه قاچاق انسان و آنهایی را که جان خود را در این مسیر از دست می‌دهند، در نظر بگیرد.

وی همچنین اظهار کرد، حدود ۴۵۰۰ تن که اکثر آنها آفریقایی هستند، در سال گذشته در حالی که تلاش می‌کردند از طریق دریا خود را به ایتالیا برسانند، کشته یا مفقود شده‌اند.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: مهاجرت تنها از طریق همکاری و هماهنگی مدیریت خواهد شد و موانع نمی‌توانند راه‌حل یا پاسخ به این بحران باشند.

موگرینی بدون اشاره مستقیم به وعده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک، ادامه داد: نیروهایی در سراسر جهان وجود دارند که رویکرد دیگری را در پیش گرفته‌اند؛ رویکردی که به جای ایجاد همکاری بر اساس ایجاد دیوارها بنا شده است.

وی درباره این رویکرد افزود: اما این مسیر کشورهای اروپایی نیست. اروپا درهای خود را به روی مهاجران نبسته‌ است و نخواهد بست.

موگرینی خاطرنشان کرد: ما باید این تراژدی در دریا و بیابان را خاتمه دهیم. هنوز هر روزه تعداد بسیاری جان خود را از دست می‌دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *