خبرگزاری خاورمیانه

گوردون داف، از تفنگداران سابق ارتش آمریکا و تحلیلگر ارشد پایگاه اطلاع رسانی “وترنز تودی”، در مقاله ای لایه های پنهانی از جنگ افغانستان را افشا کرد.

“داف” در این مقاله می نویسد؛ وزارت دفاع آمریکا با اعزام ۳۰ هزار نیروی تازه نفس به افغانستان جهت “تقویت” نیروهای خود برای “موج خروج”، به سراغ شرکای بازرگانی خود رفت تا هر یک از سربازان سابق ارتش را که توانایی بازگشت و خدمت دوباره در ارتش را دارند، استخدام کنند.

آمریکائیان در گزارش ها و اخبار این موارد را نمی خوانند، مرگ دو هزارمین سرباز در افغانستان، افزایش حملات در هر ماه و از همه سری تر اینکه تسلیحات جدیدتری به افغانستان ارسال می شود.

طالبان و شبه نظامیان پشتون به راکت های دوربرد و دقیق تر دست یافته اند، مانند همان راکت هایی که یک هفته قبل جنگنده های VTO آمریکا را منهدم کرد.

اکنون آمریکا بیشتر عملیات های هوایی مهم خود را لغو می کند یا تعداد آنها را کاهش می دهد، زیرا موشک های زمین به هوا وارد صحنه نبرد شده اند.

به نقل از خبرنگاران جوان – تقریبا زمان به دو دهه قبل بازگشته، که موشک های استینگر آمریکایی توسط “تمیم عثمان” کلنل سیا، که بسیاری او را با نام “اسامه بن لادن” می شناسند، وارد افغانستان شد.

امروز آمریکائیان هدف قرار گرفته اند و دو سال دیگر تا پایان برنامه ریزی شده جنگ باقی مانده. کاملا مشخص است که تمام جنگ در مسیر غلطی به پیش می رود.

اخیرا پس از ۱۱ سال جنگ و ۸۰ میلیارد دالر هزینه، ایالات متحده مجبور شدند تمام عملیات ها را به نیروهای افغان واگذار کنند، نیروهایی که بیشتر از هر نیروی نظامی در تاریخ، آموزش نظامی دیده اند.

به ۲۰۳۵ کشته آمریکایی باید بیش از هزار کشته نیروهای ائتلافی را نیز افزود. تعداد نامعلومی از افغان ها نیز کشته شده اند. بعضی از آنها در میدان جنگ و تعداد بیشتری در اثر حمله هواپیماهای بدون سرنشین که بیش از هر چیز دیگری باعث تشکیل نیروهای شبه نظامی می شود.

به آمریکا هشدار داده شده که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان و پاکستان، باعث ایجاد دشمنی منطقه ای می شود و افغانستان این موضوع را ثابت می کند.

یکی از ابعاد جنگ که به ندرت در مورد آن بحث شده، ولی بخش بزرگی از انگیزه ادامه جنگ است، هروئینی است که توسط طیاره از افغانستان راهی خارج می شود. رسانه های آمریکایی ادعا می کنند، طالبان موادمخدر صادر می کند، هرچند که هیچ کس تاکنون طیاره طالبان را ندیده است.

برخی ها گمان می کنند که سیا کار صادرات مواد مخدر را انجام می دهد و “ریچارد هالبروک” فرستاده سابق آمریکا در افغانستان، افزایش تولید موادمخدر را بخش مهمی از سیاست خود ساخته بود.

وزارت دفاع آمریکا با اعزام ۳۰ هزار نیروی تازه نفس به آمریکا، از شرکای بازرگانی خود خواست؛ هریک از سربازان سابق را که توان بازگشت دارند، استخدام کنند.

هزاران مقاطعه کار خصوصی، استخدام شده و طبق برنامه قرار است تا سال ۲۰۱۴ یا تا وقتی که آخرین گیاه خشخاش از بین برود، در افغانستان بمانند.

بعضی از سربازان اعزام شده در سنین ۷۰ سالگی هستند و تعداد معدودی نیز به ۸۰ سالگی نزدیک شده اند.

بعضی از آنها مجبور شده اند به افغانستان برگردند، زیرا آنها تنها “نان آور” خانواده های خود هستند. بعضی از آنها به جنگ برگشته اند تا هزینه تحصیل نوه های خود را تامین کنند. بعضی از آنها نیز به جنگ آمده اند تا از نوه های بزرگسال خود حمایت کنند.

بعضی از این سربازان وقتی که آیزنهاور رئیس جمهور بود، وارد ارتش شده اند.

آنچه که تاکنون به آن پرداخته نشده، این حقیقت است که جنگ افغانستان و داستانهایی که بسیاری از رسانه ها و سران در مورد القاعده و اسامه بن لادن گفته اند؛ “افسانه محض” است.

هیچ اردوگاه آموزشی وجود نداشت، بن لادن هرگز یک سازمان تروریستی را اداره نمی کرد و هیچ گزارش و یا سند اطلاعاتی ارائه شده به دادگاه، تاکنون این مسئله را انکار نکرده اند.

ضمن آنکه، بسیاری از مقامات سیا، ارتش و دیگران که مایلند حقیقت را بگویند، خواهند گفت که هم جنگ عراق و هم جنگ افغانستان برپایه اطلاعات غلط صورت گرفت.

ارائه اطلاعات غلط، توطئه ای است که به تدریج به بخشی از تاریخ آمریکا، بوش، چنی، ولفوویتز، کلارک، کامرون و البته تونی بلر تبدیل می شود.

نسل جدید آمریکا این دوره را تاریک ترین دوره تاریخ کشور خود خواهند دید. دوره ای که آمریکا دشمن جهان شد و به کشور دزدها و دروغگویان، آدمکش های نژادپرست، آدم ربایان و شکنجه گران و متجاوزان تبدیل شد. تاریخ این موضوع را برای هزاران سال بخاطر خواهد سپرد.

گوردون راف در پایان می نویسد؛ در سال ۲۰۰۹، لئون پانتا رئیس وقت سیا مدعی شد، القاعده کمتر از ۱۲ نفر عضو دارد. او سعی می کرد بگوید؛ آنها هرگز وجود نداشته اند، اما در آمریکا گفتن حقیقت “نظریه توطئه” تلقی می شود

بنابراین، هر نهاد خبری در جهان، می تواند برپایه ادعای بی پایه و اساس گزارش دهد. ایران در حال تولید سلاح هسته ای است، در حالیکه اسرائیل بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *