فرانسه به دنبال لغو کنفرانس صلح فلسطین

منابع دیپلماتیک غربی اعلام کردند که فرانسه تصمیم دارد کنفرانس صلح پاریس را که قرار بود اواخر سال میلادی جاری برگزار شود، لغود کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع دیپلماتیک غربی نوشت: تصمیم فرانسه بعد از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و عدم جدیت دولت باراک اوباما در حل و فصل بحران میان فلسطین و اسرائیل و همچنین تصمیم اسرائیل برای شرکت نکردن در کنفرانس صلح گرفته شده است.

قرار بود اواخر سال میلادی جاری کنفرانسی برای بررسی حل و فصل بحران میان فلسطین و اسرائیل در پاریس برگزار شود اما اخیرا اسرائیل اعلام کرد که در این کنفرانس شرکت نمی‌کند و بهتر است فلسطین و اسرائیل مذاکرات مستقیم داشته باشند.

پیش از این فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه امکان برگزاری این کنفرانس را ضعیف دانست.

در همین راستا، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز از فشارهای گسترده رژیم اسرائیل و جامعه بین المللی علیه فرانسه برای عدم برگزاری کنفرانس بین المللی صلح خبر داد که از مدت ها قبل سعی در آماده سازی شرایط برگزاری آن در پاریس را داشت و قرار بود این کنفرانس در ماه دسامبر آینده برگزار شود.

این رهبر جنبش فتح که خواست نامش فاش نشود، در گفتگوی ویژه با “الرساله نت” تصریح کرد که فرانسه در جریان سفر اخیر مسئولان سیاسی این کشور به رام الله، به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود در معرض فشارهای شدید اسرائیل و جامعه بین المللی برای عدم برگزاری کنفرانس بین المللی صلح قرار گرفته است.

مسئولان فرانسوی به مقامات فلسطین خاطر نشان کردند که این فشارها می‌تواند مانع از برگزاری کنفرانس بین المللی صلح یا به تعویق افتادن آن شود و حتی می‌تواند تمامی طرح‌های ارائه شده برای پیشبرد روند سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اسرائیل را به حالت تعلیق درآورد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *