فرانسه با ایران در برجام میماند

وزیر خارجه فرانسه در جمع از خبرنگاران اعلام کرد که میخواهد در توافق هسته ای با ایران پایبند بماند واین توافق هنوز میتواند موثر تمام شود.

به نوشته رویترز،لودریان وزیرخارجه فرانسه در میان خبرنگاران در دوبلین اظهار داشت ما بر این باور هستیم که برای جلوگیری از استفاده سلاح های هسته ای مهم است روی توافق برجام بمانیم و به این دلیل ایران مسیر رسیدن به سلاح های هسته ای را طی نخواهد کرد.

او علاوه نمود ما طرف های دخیل در توافق برجام هستیم ومیخواهیم در این توافق باقی بمانیم.

ایران و کشورهای پنج به علاوه یک که شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین میشود در اواخر سال ۱۳۹۴ توافق را امضاء نمودند که طبق این توافق ایران تولیدات هسته ای اش را متوقف نمود و در عوض تحریم های یکجانبه و بین المللی مرتبط با برنامه های هسته ایران از سر راه این کشور برداشته شد.

اما ترامپ در زمان روی کار آمدن اش این توافق را مضحک خوانده و بارها به کشورهای اروپای در مورد تجارت با ایران هشدا داده بود که سرانجام هفته گذشته درکنفرانس مطبوعاتی خروج اش از این توافق را اعلام کرد.

این در حالی است که ایران و سایر کشورهای ذی نفع در توافق برجام بعد از خروج آمریکا از این توافق حمایت و پایبند بودن شان در توافق وین را اعلام نمودند.

وزیر خارجه فرانسه در حالی باقی ماندن اش را در برجام اعلام کرد که  وزیرخارجه ایران روزگذشته در سفر فشرده ای وارد کشور پکن شد و امروز دوشنبه ۲۴ ثور وارد مسکو گردید و درادامه این سفر با سران  سایر کشور های دخیل در برجام  نیز دیدار و در مورد ادامه  این توافق با اتحادیه اروپا بحث وگفتگو خواهد نمود.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *